۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85408708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی از امروز (۱۵ اسفندماه) ویژه عید نوروز و ماه رمضان با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در استان آغاز شد.

دکتر محمدرضا اکبری روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: در این طرح تیم های بازرسی بهداشت از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه های آبرسانی بازرسی خواهند کرد.

به گفته وی؛ اماکن عمومی شامل رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، نانوایی‌ها، هتل‌ها، کارگاه‌های شیرینی پزی، مساجد، جایگاه عرضه سوخت و اماکن متبرکه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: نمونه برداری از موادغذایی مشکوک به فساد، طغیان بیماریهای قابل انتقال از غذا، ارسال به آزمایشگاه موادغذایی معاونت غذا و دارو و رسیدگی به شکایات مردمی از اقداماتی است که در این طرح دنبال می شود.

اکبری با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۳۳۲ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ۹ ماه امسال انجام شده است، گفت: ۱۴ هزار و ۳۵۷ بازرسی از اماکن عمومی، ۲ هزار و ۳۷۰ مورد ید سنجی از نمک طعام و ۹۵۶ مورد نمونه برداری مواد غذایی نیز در این بازه زمانی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲ هزار و ۱۶ مورد اخطاریه بهداشتی برای متخلفان صادر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: ۲۱۳ مورد از متخلفان بهداشتی در ۹ ماهه امسال به مراجع قضایی معرفی شدند و ۲۴ مرکز دارای تخلف بهداشتی نیز پلمب شدند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha