۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85408669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناظره‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تقویت شود

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85408669
مناظره‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تقویت شود

سنندج- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی کردستان، مناظرات دانشجویی را در تقویت قوه تفکر دانشجویان موثر دانست و گفت: مناظره صبر و حوصله را در دانشجویان تقویت کرده و فرهنگ احترام متقابل را گسترش می دهد.

به گزارش ایرنا، اکبر اسدی روز سه شنبه در دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با هدف تقویت خودباوری در دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل تولید فکر و اندیشه است و دانشگاهیان با تحصیل در دانشگاه و عالم شدن سکانداری جامعه را در دست می گیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل تولید فکر و اندیشه است و دانشگاهیان با تحصیل در دانشگاه و عالم شدن سکانداری جامعه را در دست می گیرند.

اسدی، ورزیدگی فکر در دانشگاه ها را ضروری دانست و ادامه داد: دانشگاه محل تکرار و خطا برای دانشجویان است؛ بر همین اساس باید قوه عاقله در دانشگاه پرورش داده شود تا جامعه به درستی هدایت شود.

به گفته وی، برپایی چنین جلساتی تمرینی برای تقویت مناظره و برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها با هدف قراردادن جامعه در مسیر رشد و توسعه است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان هم اظهار کرد: مسابقات مناظره دانشجویان ایران، یکی از طرح‌های موفق فرهنگی است که موجب تقویت فرهنگ گفت‌وگو، ترویج آزاداندیشی و گفت‌وگوی علمی اخلاق‌مدار در جامعه، به‌ویژه در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان می‌شود.

مهدی ورمزیار افزود: گفت و گو به شکل مناظره فضایی را فراهم می‌آورد تا هر دانشجو با توجه به استعداد، توانمندی، علائق و دغدغه‌ها، مسائل خود را به‌صورت عالمانه و در چهارچوبی مناسب طرح کند و پاسخ طرف مقابل را بشنود.

وی با اشاره به اینکه براین اساس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تاکنون اقدام به برگزاری ۱۲ دوره مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور کرده است، ادامه داد: یکی از برکات مهم مسابقات مناظرات برای دانشجویان، امکان‌دهی به آنان برای مطالبه‌گری در چهارچوب مناظره و در روش خاص خود است که اتفاقاً اثربخشی و کارایی بهتری به همراه خواهد داشت.

مرحله استانی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha