۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85408511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان برای فعالیت در مساجد و هیات‌های مذهبی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام می شوند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیون و مبلغان دینی هم بومی منطقه و هم نیروهای اعزامی از قم و مشهد هستند که با شروع ماه مبارک رمضان و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده به روستاها و بخش‌های مختلف شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: اعزام مبلغان بومی و از استان‌های قم و مشهد به خراسان جنوبی با هدف پرداختن به مسائل جامعه با تکیه بر فرهنگ و اندیشه تابناک قرآنی همه ساله در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برای تبیین احکام دینی و اسلامی، جلسات انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان و به شکل گسترده و منظم از سوی خادمان قرآن اعم از موسسات قرآنی، خانه‌های قرانی، کانون‌های قرآن و عترت در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به تقارن نیمی از ماه رمضان با عید نوروز، اعزام مبلغ با فعال کردن حلقه‌های میانی و گروه‌های مختلف مردمی و با حضور روحانیون مستقر و طرح هجرت و ائمه جماعات مساجد خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: فعالیت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان در قالب ۱۲ کارگروه موضوعی ویژه طرح زندگی با آیه‌ها پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با همه مجموعه‌های مختلف، اجرای طرح « زندگی با آیه‌ها» به‌ عنوان حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان یک حرکت هم افزای ملی و استانی شکل خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال در بسیاری از مساجد خراسان جنوبی جلسات جزخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد و در این جلسات علاوه بر قرائت قرآن، به موضوع تدبر در قرآن نیز پرداخته می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود حتی‌الامکان جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای استفاده بیشتر عموم در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: از مردم به ‌خصوص شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای استان درخواست می‌کنیم در صورت نیاز به مبلغ در ماه مبارک رمضان به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را هر چه زودتر ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha