کشف ۲۰ میلیاردی بلوریجات قاچاق/دستگیری سارق لوازم خودرو در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۳ هزار قلم بلوریجات قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری بلوریجات خارجی از سوی افرادی خاص در انباری در جنوب تهران تخلیه و دپو شده تا به تدریج وارد بازار شود.

وی افزود: ماموران این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که پارچ و لیوان‌های خارجی دپو شده فاقد مدارک گمرکی و ثبت سامانه انبارها است.

سرهنگ افشاری گفت: کالاهای قاچاق شامل تعداد ۱۳ هزار و ۶۶۴ قلم بلوریجات محصول کشور چین و فرانسه بود که سوله انبار پلمب، پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند و پلیس امنیت اقتصادی را در جریان تخلف قرار دهند.

دستگیری سارقان لوازم خودرو در کن

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودروها در محدوده کن خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ حسین مافی گفت: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت محتویات و قطعات خودرو در محدوده کن، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۴۲ قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهای سواری که از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل درب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک و لاستیک زاپاس و محتویات خودرو از قبیل ضبط را به سرقت می‌بردند.

وی اضافه کرد: ماموران کلانتری شهر زیبا با با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت روز گذشته (۱۴ اسفند) هویت متهمان را که از سارقان سابقه دار بودند، شناسایی کردند.

سرهنگ مافی ادامه داد: ماموران در روز گذشته متهمان را در محدوده کن در حالیکه در حال جابجایی اموال مسروقه با خودرو بودند، شناسایی و دستگیر کردند و در بازرسی اولیه از آنها سه دستگاه ضبط، ۲ عدد پنل ضبط و پنج عدد عینک زنانه همگی سرقتی کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده کن اعتراف کردند.

سرهنگ مافی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت هشدارهای پلیسی و ایمن نمودن خودروهای خود و عدم پارک خودرو در محل‌های تاریک و خلوت از وقوع این نوع سرقت‌ها جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha