۹۰۰ تُن خاک سربار محل رانش زمین روستای سلوک مهاباد برداشت شد

مهاباد- ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۹۰۰ تُن خاک سربار محل رانش زمین روستای «سلوک» این شهرستان با همکاری اهالی روستاهای اطراف و ادوات راهداری برداشت شد.

رحمت نویدنیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گزارش رانش زمین در بالادست روستای «سلوک» این شهرستان، یک تیم راهداری به این روستا اعزام شده تا عملیات خاکبرداری را انجام دهد.

وی اضافه کرد: نیروهای اداره راهداری مهاباد نیز با استفاده از سه دستگاه بیل مکانیکی و لودر، ۲ دستگاه کمپرسی ۶ و ۱۰ چرخ در عملیات خاکبرداری در روستا «سلوک» که به همت اهالی این روستا و روستاهای اطراف در حال انجام بود، مشارکت کردند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش های چند روز گذشته قسمتی از بالادست روستای «سلوک» مهاباد نیم دایره‌ای به شعاع ۱۰۰ متر دچار رانش شده و حرکت رانش به ۲ متری واحدهای مسکونی روستا رسیده است.

وی در خصوص احداث دیوار حایل برای مقابله با رانش زمین در این روستا نیز گفت: دیوار حایل باید پس از بررسی کارشناسان مدیریت بحران و در صورت نیاز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بالا دست این روستا احداث شود.

۹۰۰ تُن خاک سربار محل رانش زمین روستای سلوک مهاباد برداشت شد

پس از بارش های زمستانی زمین بالادست روستای سلوک مهاباد دچار رانش شد اما اهالی این روستا و روستاهای اطراف با همدلی و همکاری خود که به آن «هه‌ره‌وه‌ز» می‌گویند، تلاش کردند این روستا را از خطر رانش و مدفون شدن در زیر خاک نجات دهند.

این عملیات چندین روزه ادامه دارد و هر روز ۴۵ تا ۵۰ دستگاه تراکتور، ۲ بیل مکانیکی و یک دستگاه لودر مشغول خاکبرداری بوده و خاکبرداری برای نجات این روستا بدون اخذ هیچ هزینه ای از اهالی و تنها در قالب همدلی و همکاری انجام می‌شود.

روستای ۳۵ خانواری «سلوک» در فاصله ۴۰ کیلومتری مهاباد و در محوری روستایی «آفان» این شهرستان قرار دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha