مشکل آب ۱۲ روستای سیل زده سیستان و بلوچستان تا ۲۴ ساعت آینده برطرف می شود

زاهدان- ایرنا-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: مشکل تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۱۲ روستای باقی مانده این استان تا فرداشب(سه شنبه شب) مرتفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی دوشنبه شب در حاشیه وزیر نیرو از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا افزود: وقوع سیل در ۲۱ شهرستان پیش‌بینی شده بود که بر این اساس ضمن هماهنگی با تیم عملیات، تمامی تجهیزات را در حوضه جنوب مستقر کردیم، اما نگران وقوع سیل در سیستان هم بودیم.
وی با بیان اینکه بارش‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ میلی متر پیش‌بینی شده بود که تقریباً در بیشتر نقاط و در حوزه شارگ تا ۲۶۰ میلی متر بارش داشتیم، افزود: این درحالی است که با توجه به اینکه شیب مسیر، به سمت چابهار و دشتیاری است روان آب‌ها در جنوب استان جاری شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های ما در ساعات اولیه سیلاب در مناطق درگیر حضور پیدا کردند، اما به علت اینکه بیشتر تأسیسات آب و فاضلاب در مسیر رودخانه‌ها و چاه‌ها دچار آسیب شده بود، با خاموش کردن چاه‌ها تلاش کردیم کدورت وارد شبکه آب نشود و در نخستین ساعاتی که نیروهای عملیاتی ورود کردند، توانستیم ۲۸ شهرستان را وارد مدار کرده و ۶۵ روستا به جز حوزه چابهار و دشتیاری آسیب دیدند.
وی با بیان اینکه در ۱۰ شهرستان با درگیری ۶۵ روستا، خسارات زیادی به تأسیسات چاه‌ها و تجهیزات وارد شد، ادامه داد: تاکنون ۵۳ روستا به شبکه آبرسانی متصل شدند و ۱۲ روستا باقی‌مانده و این درحالی است که تجهیزات ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر امشب آب ۱۰ روستا پایدار شود و ۲ روستا هم در مسیر دسترسی سخت قرار دارند.
قاسمی با بیان اینکه در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه انتقال به طور کامل زیر آب رفته است افزود: حادثه سنگین اما حوادثی که رخ داد کم بود و کدورت آب هم سریع در ۴۸۰ روستا حل شد.

وی ادامه داد: هم اینک کمتر از ۳۰ روستا مشکل دارند و آب بقیه پایدار شده است، به طوری که هرجا مسیر باز شود، مشکل آب‌رسانی بهداشتی را حل می‌کنیم و تا عصر امروز مشکل ۱۲ روستا حل و بقیه تا فردا شب برطرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از آبرسانی سیار با ۲۸ دستگاه تانکر و توزیع ۳۰ هزار بطری آب بین مردم استان با همکاری گروه جهادی و خیران خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha