۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85408195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساجد محور فعالیت‌های محله‌ای باشد

سنندج-ایرنا-رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر احیای کارکردهای مساجد، خواستار تبدیل این مکان‌های معنوی به مرکز فعالیت‌های محله‌ای شد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام کمال‌الدین خداداده دوشنبه شب در آیین اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در سنندج به رقابت ۱۷ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد در این جشنواره قرآنی اشاره کرد و گفت: آموزش و انس با قرآن در مسابقات مدهامتان بسیار ارزشمند بود.

وی ادامه داد:هر کس برای قران عاشقانه قدم بردارد اجرش با خدا و پیامبرش نبی مکرم اسلام(ص) خواهد بود.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: این کتاب الهی برای چهره‌های‌ قرآنی فقط یک کتاب قرانی نیست،چرا که عشق به قران در وجود و جان آنان ریشه دوانده است و از مفاهیم این کتاب آسمانی در زندگی بهره می برند.

استاندار کردستان نیز در این آیین ، اظهار کرد: استان کردستان همواره مایه دلگرمی دوستان، اسلام و قرآن و یاس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان بوده است و مفتخر هستیم که میزبان چنین رویداد بزرگ قرآنی در این استان بودیم.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: حضور داوران و چهره های شاخص قرانی در این استان را ارج می‌نهیم و از همه دست اندرکاران این رویداد قرآنی قدردانی کرده و امیدواریم چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این آیین اظهار کرد:قرآن موعظه‌گر و ریسمان متین الهی بوده و واسطه امین و درستکار بین ما و پروردگار به شمار می رود.

حجت الاسلام عبدالرضاپورذهبی افزود: انس با قران موجب طراوت روح و قلب می شود و برای قلب هیچ چیزی روشنی بخش تر از قرآن نیست و همه ما باید به این ریسمان الهی چنگ زده و جوانان و نوجوانانمان را بیشتر با آن مانوس کنیم.

بخش عظیمی از قران به مساله وحدت اشاره دارد
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اهل سنت نیز،در این آیین اظهار کرد: اگر به آیات قرآن کریم نگاه کنیم بخش عظیمی از آن دعوت به وحدت اسلامی است.

ماموستا امامی افزود: امروزدشمنان با نام اقوام و از راه های گوناگون درصدد نقرفه بین مسلمانان است، اگر حول محور قران حرکت کنیم دشمنان هیچگاه به اهداف خود نمی‌رسند.

وی یادآور شد: بهترین راه نجات مسلمین از مشکلات موجود در جامعه برگشت به سمت قران و مفاهیم انسان‌ساز این کلام الهی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز اظهار کرد: ما در راستای عدالت فرهنگی تمام فعالیت‌هایی که در اداره کل انجام می دهیم ناظر بر ۲مساله،شامل نشاط اجتماعی و امیدآفرینی و ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت است.

علی اصغر دریایی افزود: بارش‌برنامه‌ای در استان موجب نشده است که از بحث تربیت و قرآن غفلت کنیم و برنامه‌های خوبی در این حوزه نیز انجام شده است که نمونه بارز آن برگزاری این مسابقات و افتخار میزبانی از این جشنواره کشوری است.

وی هدف از برگزاری این رویداد مهم را ترویج معارف قرآنی ، رشد فضایل اخلاقی در جامعه، تلاش برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرانی و کشف استعدادهای نهفته اعلام کرد.

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده کشوری در ۲ بخش خواهران و برادران روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳و۱۴اسفند در سنندج برگزار شد.

این مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل در ۲بخش برادران و خواهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha