امدادرسانی به ۳۸ هزار متاثر از سوانح جوی/اسکان ۱۱ هزار در راه‌مانده

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خدمات رسانی به ۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر از متاثرین برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی در ۲۶ استان کشور خبر داد و گفت: در این مدت نجاتگران این جمعیت در مکان‌های اسکان اضطراری از پیش تعیین شده ۱۱ هزار و ۵۸ نفر از افراد در راه‌مانده را اسکان اضطراری دادند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، بابک محمودی روز دوشنبه اظهار داشت: بر پایه هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از ۴ تا ۱۲ اسفند بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ و کولاک برف جمعیت هلال احمر اقدام به آماده‌باش به همه مراکز عملیاتی در استان‌های متاثر و استان‌های پشتیبان کرد.

وی افزود: با آغاز بارش های شدید برف در شمال غرب، نواحی مرکزی و شمال کشور به خصوص در ۲۶ استان (بجز ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه) شهرستان‌های متاثر از بارش سنگین برف و کولاک و کاهش دما، ماموریت جمعیت هلال احمر شامل ارزیابی و ارائه خدمات امداد و نجات از پنجم اسفند آغاز شد.

امدادرسانی به ۳۸ هزار متاثر از سوانح جوی/اسکان ۱۱ هزار در راه‌مانده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه مدیریت حوادث و سوانح از ۵ تا ۱۴ اسفند توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۱۵۹ منطقه عملیاتی به ۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر خدمات لازم امدادی ارائه شده است. طی این مدت نجاتگران جمعیت هلال احمر در مکان‌های اسکان اضطراری از پیش تعیین شده ۱۱ هزار و ۵۸ نفر از افراد در راه مانده را اسکان اضطراری و ۱۳۴۵ نفر انتقال به مناطق امن را ارائه داده اند.

محمودی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان‌های متاثر با حضور به موقع ۵۹۸ تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۱۶ نفر بیمار/مصدوم را به مراکز درمانی منتقل و با به بهره‌گیری از ۲۴۹۷ نفر نیروی عملیاتی ۵۰۴۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی رهاسازی شده و در ۶۸ واحد مسکونی تخلیه آب و گل و لای انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha