۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85407933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندارد ایران در جایگاه نخست منطقه قرار گرفت

اهواز- ایرنا- معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای دومین سال متوالی رتبه این سازمان در نظام استانداردسازی دنیا صعود کرده و رتبه پنجم آسیا و رتبه نخست منطقه را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا پرویز درویش دوشنبه در همایش استاندارد، فولاد، توسعه پایدار در محل تالار طوبی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد:سازمان ملی استاندارد ایران در بین ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد با ۲ پله صعود در جایگاه بیستم نظام استانداردسازی دنیا قرار گرفت.

وی افزود: سازمان استاندارد ایران با پشت سرگذاشتن کشورهای اتریش و برزیل رتبه بیستم دنیا را کسب کرده است.

درویش ادامه داد: همچنین این سازمان بعد از کشورهای چین، ژاپن ،کره جنوبی و هند در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت که دریکصد سال اخیر بی سابقه بوده است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مبحثی که امروزه در حوزه فولاد در دنیا بسیار اهمیت دارد بخش محیط زیست این صنعت است.

وی ادامه داد: هیچ منعی وجود ندارد که کارخانجات و تولیدکنندگان از استانداردهای کشورهای پیشرفته در خط تولید خود استفاده کنند البته استاندارد ملی باید خط قرمز آن‌ها باشد.

زیرساخت های صادراتی از مزیت های توسعه تولیدی در خوزستان

در ادامه این همایش مدیر کل استاندارد خوزستان افزود: در ۲ سال اخیر سازمان ملی استاندارد ایران ناظر بر کیفیت ارائه خدمات بوده است و بر نحوه خدمات‌رسانی در فضاهایی همچون هتل ها، پایانه ها، ادارات پست، مکان‌های ورزشی و یا دبستان‌ها نظارت دارد.

علی داودی افزود: از ابتدای آذر ماه امسال خدمات پس از فروش قطعات خودرو نیز مشمول استاندارد اجباری شده است.

وی گفت: در حوزه فولاد نیز از تدوین استاندارد از مرحله مواد اولیه تا محصولات نهایی در حال انجام است.

مدیر کل استاندارد خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان یکی از استان‌های پیشرو در تولید فولاد است تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ تولید ۲۰۱ میلیون تن فولاد در استان هدفگذاری شده است.

داودی اظهار کرد: از جمله مزیت‌های استان برای توسعه تولید محصولات فولادی وجود زیرساخت‌های بسیار خوب صادراتی است.

مدیر کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: ۱۰ درصد از برنامه عملیاتی در شاخص تدوین استانداردهای بین المللی و ۱۲ درصد از تدوین استانداردهای ملی طی یکسال اخیر توسط استان خوزستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محورهای این همایش استاندارد چشم‌انداز فولاد در ایران، نقش اقتصادی و تاثیرگذار استانداردهای فولادی و فناوری‌های نوین در فولاد بوده است.

در خوزستان ۱۱ شرکت فولادی فعال وجود دارد که ۹ شرکت کار تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت در تولید فولاد خام فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha