۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85407779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد ملی توانمندسازی "شهید اصلانی"  در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - رویداد ملی توانمندسازی با عنوان "شهید اصلانی" با حضور امامان محلات هدف و سایر کنشگران و فعالان دینی، تربیتی و فرهنگی مساجد در اردبیل برگزار شد.​​​​​​

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و قائم مقام بنیاد هدایت روز دوشنبه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینای اردبیل، گفت: مساجد محور محله هستند و برای اداره بهتر یک محله باید از مدل امامت استفاده شود.

حجت الاسلام رضا غلامی با بیان اینکه مساجد باید محور حکمرانی محلی باشد، اظهار کرد: با محور قرار دادن مساجد، در واقع امامت و مسجد تبدیل به حرف‌های محوری در محله می‌شوند.

قائم مقام بنیاد هدایت اضافه کرد: ادعای تمدن های جهانی مبنی بر خوشبخت کردن مردم دروغی بزرگ است، چرا که هیچ یک از تمدن های بشری نتوانسته اند ادعای های خود را در این خصوص عملی کنند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: امروز باید همان نقطه‌ای را که سپاه شیطان مورد هجمه قرار می‌دهد، نظر داشته باشیم و در همان نقطه به تبیین بپردازیم.

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کار تشکیلاتی را لازمه تقویت مشارکت مردم در امور فرهنگی و اجتماعی برشمرد و افزود: کار تشکیلاتی ابزار مهم امامان محله برای پای کار آوردن مردم است و امام برای پیشرفت کار نیاز به شبکه سازی و ایجاد حلقه‌های میانی دارد.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: تبیین و باز کردن گره‌های ذهنی اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت سطح آگاهی آحاد مختلف مردم جامعه و بصیرت افزایی از جمله مهمترین وظایف امامان محلات است.

در این دوره توانمندسازی علاوه بر حلقه‌های میانی و کنشگران مساجد و محلات به ویژه امامان جماعت پایگاه‌های اجتماعی مناطق آسیب‌پذیر، تیم تشکیلاتی مساجد اعم از کارگروه نوجوان، کارگروه رسانه، کارگروه هیات، کارگروه قرآنی و کارگروه بانوان حضور داشتند و نشست‌های موضوعی و تخصصی برگزار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha