۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85407763
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گلستان آماده میزبانی از بهار طبیعت و قرآن

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبر: 85407763
گلستان آماده میزبانی از بهار طبیعت و قرآن
عکس‌ها آرشیوی و مربوط به سنت نوروزخوانی در استان گلستان است.

گرگان- ایرنا- صدای پای بهار آرام آرام به گوش می‌رسد؛ سال جدیدی که در کنار خود بهار قرآن را هم پیشکش مسلمانان می‌کند تا در پوست‌اندازی طبیعت، روح و جان مومنان جلا یابد. برای میزبانی از این ۲ میهمان و در کنار آن پذیرایی از مسافران نوروزی، مسوولان گلستان دست به کار شده و تمهیدات لازم و مناسب را اندیشیده‌اند.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ با تمام اتفاقات تلخ و شیرین رو به پایان است و یکی از دغدغه‌های پرتکرار خانواده‌ها در آستانه سال جدید، برنامه‌ریزی برای سفر در تعطیلات نوروز است.

استان گلستان هم به رسم هر ساله به استقبال نوروز می‌رود و در همین راستا، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و همزمانی شب‌های قدر با هفته دوم تعطیلات، بر تصمیمات ستاد خدمات سفر و ارایه خدمات به مسافران تاثیر گذاشته و مسوولان درصدد هستند با حفظ حرمت ماه رمضان، شور و حال نوروز را همچون‌ سال‌های گذشته زنده نگه دارند.

نگارستان ایران هم با جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی متعدد مورد توجه مسافران در همه ایام سال از جمله نوروز است که می‌طلبد همچون سال‌های قبل میزبانی از مسافران نوروزی به نحو شایسته انجام شود؛ گرچه همزمانی ماه رمضان و نوروز شاید شرایط میزبانی را محدودتر کند.

گرچه برخی مسافران نوروزی امسال به واسطه همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن، ممکن است سفرهای خود را به زمان دیگری موکول کنند با این وجود کارشناسان مدت زمان سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را طولانی‌تر از همیشه می‌بینند و معتقدند گلستان در ایام پایانی فروردین به ویژه تعطیلات عید سعید فطر با حجم بیشتری از مسافران نوروزی مواجه خواهد شد.

براساس نظر علما و مراجع دینی، مسافرت در ماه رمضان اشکال ندارد اما اگر برای فرار از روزه باشد مکروه است همچنین شخص مسافر بنا به نظر مرجع تقلید خود می‌تواند سفر خود را با نیت ۱۰ روزه مدیریت کرده و یا قضای آن را ادا کند.

قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در این باره اظهار کرد: آخرین مصوبات، انتظارات، شرح وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای نوروز ایمن، همراه با رفاه و آسایش برای هم‌وطنان به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شده و همه دستگاه‌ها باید برای میزبانی از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی کنند.

گلستان آماده میزبانی از بهار طبیعت و قرآن

در آستانه عید نوروز، ستاد اجرایی خدمات سفر در گلستان با ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران شکل گرفته و وظایف هر کمیته و عضو ستاد ابلاغ شده است.

سیدمهدی مهیایی از آمادگی کامل ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران و ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و اظهار امیدواری کرد اقدامات ستاد خدمات سفر منجر به رضایت مسافران نوروزی شود.

وی با بیان اینکه طرح نوروز ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم و اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ابراز امیدواری کرد؛ گلستان در نوروز ۱۴۰۳ با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد شاهد کمترین مخاطرات در حوادث جاده‌ای درون‌شهری و برون‌شهری باشد و نوروزی پرنشاط و ایمن همراه با خاطرات خوش در اذهان مسافران نقش ببندد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا از آمادگی و تلاش استان برای میزبانی مطلوب از هم‌وطنان در ایام سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: زیباسازی شهرها و جلوگیری از عملیات عمرانی از ۱۵ اسفندماه، تعیین کشیک‌های صنوف ارائه‌دهنده خدمات به هم‌وطنان ازجمله بانک‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، تامین سوخت، استقرار کیوسک راهنمای مسافران در مبادی ورودی شهرها، تشدید نظارت بر مراکز و صنوف ارائه دهنده خدمات به هموطنان از جمله مصوبات جلسه ستاد است.

محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

گلستان آماده میزبانی از بهار طبیعت و قرآن

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای فرهنگ عمومی از سوی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین شده است.

پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی و بقاع متبرکه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است.

به گفته ساوری؛ ستاد اجرایی خدمات سفر در تلاش است با برنامه‌ریزی برنامه مذهبی و محفل انس با قرآن، نوروزگاه و جشنواره‌های روستایی با حفظ و رعایت شئون ماه مبارک رمضان و با همکاری اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط فضایی مناسب را متناسب با این ایام در استان برای هم‌وطنان فراهم سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: دستگاه‌های مربوطه از جمله امداد و نجات و نیروی انتظامی برای رفاه حال مسافران و راهنمایی بهتر هم‌وطنان چادرها و کمپ‌های خدمات‌رسانی در طول مسیرهای استان و ورودی شهرها بر پا خواهند کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان، تشدید بازدیدهای نظارتی و اکیپ‌های سلامت از بخش‌های مختلف ارائه‌دهنده کالا و خدمات به مسافران و گردشگران از جمله مساجد، سالن‌های ورزشی، مدارس، جایگاه عرضه سوخت، رستوران‌ها، هتل‌ها و تفرجگاه‌ها، اماکن بهداشتی و امثال آن را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر در ایام پیک سفرها دانست و یادآور شد: این مسوولیت با یاری دستگاه‌های مرتبط ستاد خدمات سفر تحقق خواهد شد.

نگارستان ایران با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بی‌شمار طبیعی، تاریخی و گردشگری همواره پذیرای مسافران است و در کنار این ظرفیت‌های بی‌بدیل، مسوولان استان هم همه تلاش خود را برای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی و تبدیل گلستان به مقصد گردشگری به کار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha