۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85407739
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدودف: روسیه به سرزمین دیگر کشورها نیازی ندارد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85407739
مدودف: روسیه به سرزمین دیگر کشورها نیازی ندارد

مسکو- ایرنا- معاون رئیس شورای امنیت روسیه با بیان اینکه روسیه به سرزمین دیگر کشورها نیازی ندارد، اما سرزمین خود را نیز رها نخواهد کرد، اظهار داشت: به دنبال گسترش مرزهای فدراسیون روسیه با اشغال نظامی اوکراین نیستیم؛ آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک مورد خاص است،

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک و تاس،‌ دیمیتری مدودف دوشنبه در آیین پایانی یک رویداد علمی آموزشی در حاشیه جشنواره جهانی جوانان در قلمرو فدرال سیریوس روسیه، به سیاست مسکو مبتنی بر تضمین امنیت خود فراتر از مرزهای این کشور اشاره کرد و افزود: اگر اوکراین در دامی که آمریکا برای مبارزه با روسیه انداخته بود نمی‌افتاد، اکنون همه‌چیز می‌توانست متفاوت باشد.
وی ادامه داد:‌  امنیت یک کشور تنها زمانی تضمین می‌شود که از ثبات لازم در محدوده اطراف خود اطمینان داشته باشد.
معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه درباره تبلیغات غرب علیه روسیه نیز گفت: ما سعی نمی‌کنیم ثروت اوکراین از جمله گندم، فولاد، گاز و زغال سنگ را در اختیار خود قرار دهیم، اگرچه متأسفانه اکنون تقریباً آنها دیگر این ثروت ها را ندارند؛ برای ما ثروت اصلی، خود مردم (روسیه) و خواسته هایشان هستند.

اگر اوکراین به توافق مینسک پایبند بود، نیاز به عملیات نظامی نبود
مدودف اظهار داشت:‌ عملیات ویژه روسیه پاسخی اجباری اما موثر به سیاست روس هراسی "غرب جمعی" است.
این سیاستمدار روس افزود: اگر رهبران اوکراین، شرایط واقع‌بینانه توافق‌نامه‌های مینسک را در مقطعی برآورده می‌کردند،  شاید، همانطور که رئیس جمهور ما به درستی اشاره کرده است، نیازی به عملیات نظامی ویژه نبود.

اوکراین بخشی از تمدن روسیه است
رئیس‌جمهوری سابق روسیه همچنین گفت: ما در حال ساختن آینده کشورمان هستیم که امروز در حال انجام یک رسالت خاص و سرنوشت ساز در جهان چندجانبه است و شکی نیست که این مأموریت، محقق خواهد شد.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این رویداد گفت: این مهم است که بدانیم مرزهای روسیه در زمان ما کجا و چگونه ترسیم شده اند و در آینده چه خواهند شد.
مدودف در ادامه اظهار داشت: قلمروهای هر دو ساحل رودخانه دنیپر، بخشی جدایی ناپذیر از مرزهای استراتژیک تاریخی روسیه هستند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه ادامه داد: یکی از رهبران سابق اوکراین یک بار گفت که اوکراین، روسیه نیست. چنین دیدگاهی باید برای همیشه فراموش شود. اوکراین قطعا (بخشی از فرهنگ و تمدن) روسیه است.
مدودف خاطرنشان کرد: دیگر نباید تلاش هایی برای نادیده گرفتن افکار عمومی روسیه صورت گیرد. مسکو، اوکراین و جمعیت آن را بخشی از تمدن روسی می‌داند.

روایت مدودف از گفت و شنود با اوباما درباره بهار عربی
رئیس‌جمهوری سابق روسیه در ادامه با انتقاد از دخالت‌های غرب در امور کشورها به بیان بخشی از گفت و شنود خود با باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پرداخت. 
مدودف در این باره گفت:‌ وقتی بهار عربی شروع شد، وقتی مشکلات در سوریه شروع شد، من از اوباما پرسیدم: فقط تصور کنید: اگر نظام سیاسی و مردمی را که بر کشور حکومت می‌کند را جابجا کنید، بعد چه می‌شود؟؛  پاسخ اوباما برای من شوکه‌کننده بود، البته فکر می‌کنم که او صادقانه پاسخ داد. اوباما در جواب به من گفت: نمی دانم، ما به افق و دورنمای عمیق‌تری در این موضوع فکر نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha