رییس ستاد انتخابات: تخلفات انتخاباتی کرمانشاه به مرحله تشکیل پرونده در دستگاه قضایی نرسید

کرمانشاه - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص هواداران نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه‌های مختلف استان که به سبب تخلفات دستگیر شدند گفت: در این رابطه هیچ پرونده ای (به سبب ثابت نشدن جرم) در دستگاه قضایی ثبت و تشکیل نشد.

به گزارش ایرنا، علی شعبانی در نهمین نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه در استانداری افزود: با وجود آنکه بیش از ۱۰۰ نفر به اتهام تخلفات انتخاباتی از جمله خرید و فروش آرا در سطح استان دستگیر شدند ولی پس از بررسی انجام شده و به دلیل نبود مستندات لازم منجر به تشکل پرونده قضایی نشد.

وی با بیان اینکه موردی در خصوص جرایم امنیتی و عمومی مرتبط با انتخابات در استان کرمانشاه گزارش نشد، یادآور شد: پیش از برگزاری انتخابات مطالعه کافی در مورد چالش‌های امنیتی در استان انجام و اطلس انتخاباتی در این زمینه تدوین شد که به تضمین ۱۰۰ درصدی امنیت انتخابات منجر گردید.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جواب این سوال خبرنگار ایرنا که آیا پس از برگزاری انتخابات شکایتی از سوی داوطلبان نیز به ثبت رسیده است یا خیر؟ اضافه کرد: تعدادی از داوطلبان با مراجعه به این ستاد شکایات خود را مطرح کردند و با توجه به اینکه یک روز به پایان این شکایت ها زمان باقی است پس از پایان مهلت، جمع بندی و تعداد آنها اعلام خواهد شد.

شعبانی با تاکید بر این نکته که تلاش لازم برای سلامت انتخابات در استان کرمانشاه انجام شد گفت: داوطلبانی که انتظار داشتند منتخب مردم شوند و این امر تحقق پیدا نکرده است باید در زمینه ارتباط گیری و عملکرد خود و توانایی شان در جلب آرا با مردم تجدید نظر کنند زیرا این مردم هستند که در انتخابات حرف نخست را می زنند.

اعتراض و شکایات باید از کانال قانونی دنبال شود

وی تذکر داد: کسانی که اعتراضی دارند نباید با بیان سخنانی که جنبه مجرمانه دارد و نیز با تهمت هایی که به مسوولان، برخی نهادها و مجریان انتخابات نسبت می دهند؛ دست به تشویش اذهان عمومی بزنند و مردم را درگیر کنند.

رییس ستاد انتخابات: تخلفات انتخاباتی کرمانشاه به مرحله تشکیل پرونده در دستگاه قضایی نرسید

شعبانی تاکید کرد: به این افراد توصیه می شود اعتراضات خود را مستند اعلام کنند و هم هیات نظارت و هم هیات اجرایی؛ رسیدگی خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با قدردانی از مشارکت آگاهانه اقشار مختلف در این دوره از انتخابات افزود: دشمن تمام هنر رسانه ای خود را به کار بست تا با دلسرد و نامید کردن مردم از شرکت در انتخابات بازدارد ولی رسانه های ما نشان دادند به خوبی توان مقابله با آنها را دارند.

حضور چشمگیر جوانان برای مشارکت در انتخابات

وی با بیان اینکه امروز نبرد، نبردی رسانه ای و تولید محتواست اضافه کرد: رسانه های ما بر خلاف رسانه های دشمن ثابت کردند که از اصالت و پاکی برخوردار و فقط حقایق را منتشر می کنند.

شعبانی با بیان اینکه پیش ثبت نام یک هزار و ۶۱ نفر برای انتخابات مجلس استان کرمانشاه که بیشتر آنها جوان بودند افزود: حضور مثال زدنی این جوانان برای ثبت نام نشان داد که امید به آینده در میان نسل جوان کشور تا چه اندازه بالاست.

وی تاکید کرد: مشارکت این دوره از انتخابات و حضور افراد جدید در میان نامزدها و غیر قابل پیش بینی شدن نتایج انتخابات نشان داد مردم تصمیم گیرنده واقعی هستند و به رغم فشارهای سیاسی که حتی به اهانت نیز کشیده شده بود پای صندوق اخذ رای آمدند.

به گزارش ایرنا، با پایان شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه ۶ نفر از منتخبان مردم این خطه غربی کشور مشخص شدند و چهار نفر برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده حوزه انتخابیه مرکز استان به دور دوم راه یافتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha