آشنایی با منتخب مردم چهارمحال و بختیاری در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

شهرکرد - ایرنا- سهم چهارمحال و بختیاری از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری یک کرسی است که در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری این کرسی به آیت‌الله عبدالله کیوانی هفشجانی رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوابق نشان می‌دهد نماینده مردم چهارمحال و بختیاری طی سه دوره هشت ساله (از سال ۶۱ تا ۷۷) بر عهده آیت‌الله ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پس از آن این مسئولیت به آیت‌الله علیرضا اسلامیان از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مدت ۱۸ سال (دوره چهارم به مدت ۱۰ سال و دوره پنجم به مدت هشت سال) واگذار شد.

آیت‌ الله عبدالله کیوانی هفشجانی از علمای چهارمحال و بختیاری است که با حضور در عرصه رقابت ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری موفق شد با کسب ۲۱۷ هزار و ۶۹۷ رای به عنوان منتخب مردم در این دوره از مجلس خبرگان معرفی شود.

آشنایی با منتخب مردم چهارمحال و بختیاری در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

منتخب مردم چهارمحال و بختیاری در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری متولد ۱۳۴۴ در شهر هفشجان شهرکرد چهارمحال و بختیاری است که همزمان با دروس حوزوی، تحصیلات غیرحوزوی خود را نیز آغاز کرد و تحصیلات دانشگاهی او تا دکترای عرفان اسلامی ادامه یافت.

کیوانی هفشجانی علاوه بر تدریس دروس فقه(مکاسب) و اصول( کفایه) درس فلسفه (نهایه الحکمه ) و تفسیر المیزان در ممدرسه فیضیه حوزه علیمه قم، از سال ۱۳۹۰ موفق به تدریس در مقطع کارشناسی در درس‌های فلسفه و علوم قرآنی در دانشگاه شد.

این منتخب مجلس خبرگان رهبری در سال‌‏های تحصیل، از محضر استادان بزرگی چون: علامه جوادی آملی و آیت الله سید احمد خاتمی و آیت الله احمد عابدی و مرحوم آیت الله مهندسی (ره) کسب فیض کرد.

وی ضمن تدریس در دانشگاه، حوزه و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در سطح کشور مقالات مختلفی در موضوع فلسفه، عرفان و کلام دارد.

کیوانی هفشجانی که مبلغ برگزیده (رتبه اول استان) دفتر تبلیغات حوزه علمیه استان قم است با تاسیس موسسه فرهنگی - قرآنی منتظران مهدی(عج) در شهر هفشجان به تربیت جوانان مومن انقلابی مشغول است.

رییس مجمع طلاب و فضلای جانباز حوزه علمیه قم، قائم مقام مرکز تخصصی امام خامنه‌ای، تدریس ۲۳ سال کتاب چهل حدیث امام راحل در ماه مبارک رمضان و کتاب انسان ۲۵۰ ساله رهبر معظم انقلاب از دیگر فعالیت‌های منتخب مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری است.

وی به خبرنگار ایرنا در خصوص گرایش سیاسی خود گفت: هیچ وابستگی و گرایش سیاسی ندارد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha