تداوم امدادرسانی هلال احمر در سیستان‌ و بلوچستان/نجات ۹۱ نفر گرفتار در سیلاب

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت:‌ امدادگران ۹۱ نفر که در سیلاب مانده بودند را نجات دادند.

به گزارش ایرنا از هلال احمر ، یعقوب سلیمانی با اشاره به این که هلال احمر با تمام توان در حال امدادرسانی در منطقه است، گفت: تا امروز ۱۹ هزار نفر امدادرسانی شدند و ۲ هزار و ۷۵۰ نفر اسکان اضطراری شدند.

وی افزود: در این مدت ۹۱ نفر نیز که در سیلاب گرفتار شده بودند به کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند و به دلیل بسته شدن برخی از معابر به کمک بالگرد ۲ هزار بسته هوایی و ۸ هزار بسته به صورت زمینی، به مردم منطقه توزیع شد.

سلیمانی گفت: تا امروز صبح ۴۵۰ روستا امدادرسانی شده است.

تداوم امدادرسانی هلال احمر در سیستان‌ و بلوچستان/نجات ۹۱ نفر گرفتار در سیلاب


به گزارش ایرنا، اکنون بر اساس آخرین آمارها ۲۰۰ تیم امدادی با پشتیبانی پنج استان همجوار سیستان و بلوچستان در منطقه حضور دارند و مشغول امدادسانی به متاثرین از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند ضمن آنکه ۲ بالگرد هلال احمر نیز در حال ارایه خدمات به مردم گرفتار در مناطق صعب العبور هستند.

شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان از نهم اسفند ماه درگیر سیل شده اند به طور که راه دسترسی به برخی روستاهای این منطقه مسدود شده و سدهای مخزنی در این محدوده نیز سرریز شده اند.

البته دستگاههای امدادی از پیش از آغاز بارش‌ها و به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در حالت آماده‌باش بودند و به محض آغاز سیلاب برای امدادرسانی به مردم وارد میدان شدند.

این بارندگی و سیلاب ۱۶ شهرستان و هزار و ۹۴۷ روستا را در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خود قرار داده بود و از آنجا که اغلب راههای مواصلاتی در مسیل رودخانه های فصلی واقع شده اند، با پر شدن رودخانه ها، راه دسترسی به مردم ساکن روستا نیز قطع می شود؛ به همین دلیل امدادگران در سه روز نخست توانستند ۲۰ محور از مجموع ۲۵ محور مسدود شده را با کمک عوامل راهداری بازگشایی کنند تا امکان ارسال کمک ها نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha