۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85407472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- کلنگ احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در سنندج بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز دوشنبه در آیین آغاز احداث این مجتمع اظهار کرد: فرهنگ هویت‌ساز دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد شهدا همواره مورد تاکید رهبری است.

سرهنگ علی کلوندی با بیان اینکه اگر پرچم مقاومت بالاست به برکت فرهنگ فاع مقدس است، ادامه داد: از معجزات دوران دفاع مقدس همین امنیت امروز است که باید قدر آن را بدانیم.

وی یادآور شد: دشمن هجمه سنگینی را علیه ارزش های دفاع مقدس شروع کرده و دنبال تحریف و فراموشی آن دوران است، ضمن اینکه در این حوزه کتاب می نویسند و یکی از راهکارهای مقابله با این تهاجم، ساخت همین موزه است.

مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: دولت در این ۲ سال پروژه‌های بسیار جدی در اسنان افتتاح کرده و در کنار آن، به پروژه های دفاع مقدس هم توجه داشته است.

به گفته کلوندی، پروژه موزه دفاع مقدس در مساحت ۱۰ هکتاری و با ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ و نیم طبقه و ۹ سالن پیش بینی شده است و برای معرفی بخش های مختلف دفاع مقدس از جمله پیشمرگان کرد مسلمان بکارگیری می شود.

عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان آغاز شد

دشمن به دنبال تحریف واقعیات دفاع مقدس است

استاندار کردستان هم با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس خیلی دیر شروع شد، افزود: امیدواریم افتخار بهره برداری از این طرح، به دولت سیزدهم برسد و امیدواریم این طرح، فرصتی برای ارتباط بین نسل های گدشته و آینده باشد.

اسماعیل زارعی کوشا تاکید کرد: دشمن طی سال های گذشته، بر تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس تمرکز کرده تا جای شهید و جلاد و خائن و خادم را جابجا کرده و آن را به نسل جوان القا کند و وظیفه داریم مستندات آن دوران را برای نسل جوان باقی بگذاریم.

وی یادآور شد: تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات مورد نیاز این پروژه بکار خواهیم گرفت، ضمن اینکه پیشنهاد می شود مسئولان مرتبط از باغ موزه دفاع مقدس در تهران بازدیدی داشته باشند تا الگویی برای ساخت موزه در استان باشد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم گفت: به برکت وحدت و انسجام در استان و مسئولان، امروز احداث موزه دفاع مقدس در سنندج آغاز می شود.

سردار امان الله گشتاسبی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان مرتبط، شاهد احداث سریع این مجموعه و افتتاح آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha