سهم انجمن‌های علمی در فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد ۷۵ درصد است
عکس تزئینی است

مشهد-ایرنا- دبیر انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: حدود ۷۵ درصد از فعالیت‌هایی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور، متعلق به انجمن‌های علمی است.

سید علی موسوی مشهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سایر فعالیت های دانشجویی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد مرتبط با حوزه هایی مانند صنفی، بسیج و جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ فعالیت مختلف از سوی انجمن های علمی شامل حضور خودروی «رهام» در مسابقات فرمول یک دانشجویان جهان در ایتالیا، ساخت دستگاه آب شیرین کن و برگزاری بزرگداشت تکریم مقام استاد انجام شد که در سامانه‌ وزارت علوم نیز به ثبت رسیده است.

مشاور جوانان رییس دانشگاه فردوسی مشهی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در این دانشگاه ادامه داد: این جشنواره باعث ایجاد تفکر و انگیزه برای ارتباط بهتر دانشجویان با صنایع می‌شود تا آنچه که دانشجویان در کلاسهای آموزشی خود فرا گرفته اند، در بوته عمل پیاده نمایند.

وی اظهار کرد: هر ساله این جشنواره با حضور ۷۳ انجمن علمی از حوزه‌های مختلف شامل علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و کشاورزی، برگزار می‌شود و امسال نیز ۶۰ انجمن فعالیت‌های خود را برای داوری به دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره دانشگاهی حرکت ارسال کرده‌اند.

موسوی افزود: در کنار برپایی این جشنواره نمایشگاهی برپا می‌شود تا با حضور شرکت های مطرح استانی و ملی، امکان ارتباط بهتری بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه برقرار شود که در سال گذشته این اقدام باعث جذب و استخدام ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه فردوسی در صنایع استانی شد.

به گفته وی، کارفرمایان به نیروی‌ کار متخصص نیاز دارند و این نمایشگاه می‌تواند ارتباط بین کارفرما و نیروی‌ کار که آموزش دانشگاهی دیده است را میسر کند.

این دانشجوی دکتری شیمی آلی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: این جشنواره از ۱۵ تا ۱۷ اسفند با حضور برخی از مقامات کشوری و استانی در این دانشگاه برپا می‌شود.

دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع شده است.

این دانشگاه که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد، سومین دانشگاه با سابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است.

هم اینک ۴۳۵ رشته و مقطع تحصیلی در ۶۳ گروه آموزشی در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۴ هزار دانشجو تحصیل می‌کنندکه بیش از چهار هزار نفر آنان در مقطع دکتری، هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha