فعالیت آزمایشی نخستین مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات در سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا - سرپرست دیوان محاسبات استان سمنان گفت: فعالیت مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات با هدف صیانت از بیت المال در سمنان به صورت طرح آزمایشی ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نصراللهی روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، افزود: مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات در سمنان با هدف استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی به منظور صیانت از بیت المال، تقویت رویکرد حسابرسی، شناسایی نظام مسائل، بررسی و ارایه راهکارهای خلاقانه و دانش بنیان، فعالیت خود را به صورت آزمایشی در کشور آغاز کرد.

وی ادامه داد: مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات در ۳۱ استان کشور به دستور سید احمدرضا دستغیب رییس کل دیوان محاسبات کشور و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است و در استان سمنان به صورت آزمایشی فعالیت این مجمع آغاز شد.

وی بیان کرد: مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات، از گروه‌های مختلف مردمی از جمله گروه‌های جهادی، دانشگاهی و حوزوی تشکیل شده است.

این مسوول با تاکید بر شعار شفافیت و انضباط مالی، تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه دیوان محاسبات استان سمنان انجام وظایف ذاتی در راستای صیانت از بیت المال و انضباط مالی است.

سرپرست دیوان محاسبات استان سمنان گفت: کارکنان این نهاد با اهتمام ویژه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شفافیت و انضباط مالی تلاش می کنند.

دیوان محاسبات کشور سازمانی حکومتی است که به عنوان یک دادگاه مالی و اداری عمل می‌کند، و در عین حال، بنا به تعریف، در امور مالی و اداری مستقل است. دیوان محاسبات یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است و با نظارت بر رعایت قوانین و «حسابرسی رعایت قوانین» در همه فرایندهای مالی کشور، به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند و در زمان حاضر احمدرضا دستغیب رییس این دیوان است.

این دیوان به همه حساب‌های وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، و دیگر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند - به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد - رسیدگی یا حسابرسی می‌کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده باشد و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات کشور حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوط را برابر قانون جمع‌آوری می‌کند و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند. دیوان محاسبات کشور یکی از ۱۹۱ عضو پیوسته سازمان بین‌المللی موسسات حسابرسی عالی (اینتوسای) است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha