۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبر: 85407262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۷۰ هزار اصله نهال در کنگاور آغاز شد+فیلم

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبر: 85407262
کاشت ۷۰ هزار اصله نهال در کنگاور آغاز شد+فیلم

کنگاور - ایرنا - پویش کاشت ۷۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی شهرستان کنگاور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کنگاور در مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در بوستان اندیشه کنگاور اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در این دولت مردمی آغاز شده است، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی این طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

«علی سوری» ادامه داد: نهال های کشت شده در فضاهای سبز شهری، روستایی و پروژه جنگل کاری مورد توجه قرار گرفته و کشت آنها در کنگاور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه غرس ۷۰ هزار اصله نهال صنوبر در کنگاور یک رکورد محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته تنها ۱۴ هزار اصله نهال در شهرستان کشت شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگاور یادآور شد: به دلیل اینکه بخش مهمی از کشور ما در کمربند خشک و نیمه‌خشک واقع شده، بنابراین دارای اکوسیستم حساستری است و این موضوع وظیفه ما را در حفظ جنگل‌ها سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش ایرنا، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

در شهرستان کنگاور حدود ۵۹ هزار هکتار مراتع و منابع طبیعی وجود دارد.

کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

مساحت جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار است که رتبه ششم مساحت جنگل های زاگرس را در کشور داراست.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha