ایستگاه پایانی کورس اسبدوانی گنبدکاووس در چهار روز با ۵۸ میلیارد ریال جایزه

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: هفته هجدهم و پایانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه این شهرستان طی چهار روز از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده با پیش‌بینی پرداخت ۵۸ میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال جایزه برگزار می‌شود.

بهروز نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برگزاری مسابقات هفته هجدهم کورس پاییزه و زمستانه اسبدوانی گنبدکاووس، پرونده این رخداد ورزشی در سال جاری بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: مالکان ۲۹۵ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» برای شرکت در هفته هجدهم و پایانی مسابقات کورس اسبدوانی گنبدکاووس نام‌نویسی کردند که ۶۷ راس اسب در روز نخست، ۸۱ اسب در روز دوم، ۸۶ اسب در روز سوم و ۶۱ راس اسب هم در روز چهارم و در مسافت‌های تعیین شده با هم رقابت خواهند کرد.

نیازی ادامه داد: روز نخست هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس چهارشنبه ۱۶ اسفند در ۶ کورس شامل یک دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، ۲ دور هزار و ۵۵۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری و روز دوم این هفته نیز پنجشنبه ۱۷ اسفند در هفت کورس شامل ۲ دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و چهار دور هزار و ۷۰۰ متری با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، روز سوم هفته پایانی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس روز جمعه ۱۸ اسفند در هشت دور شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، ۲ دور هزار و ۷۰۰ متری و ۲ دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری و روز چهارم هم روز شنبه ۱۹ اسفند در ۶ دور شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، یک دور هزار و ۶۰۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری برگزار خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین اظهار کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی این شهرستان برای اسب‌های برتر روزهای نخست، دوم، سوم و چهارم هفته پایانی این رخداد ورزشی در مجموع ۵۸ میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده که به صاحبان اسب‌ها، مربیان و چابکسواران آنها پرداخت خواهد شد.

نیازی افزود: از مجموع جوایزه نقدی پیش بینی شده برای صاحبان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر هفته هجدهم مسابقات کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس، هشت میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال برای روز نخست، ۹ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال برای روز دوم، ۳۱ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال برای روز سوم و هشت میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال برای روز چهارم و پایانی این هفته است.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha