۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85407158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنجان از همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه میزبانی می‌کند

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی زنجان از برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به میزبانی این استان با رویکرد توسعه متوازن و پایدار خبر داد.

صمد یوسفی اصل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دنیای کنونی به یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در رشد اقتصادی هر کشوری تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه به حل بسیاری از چالش ها و مشکلات جامعه منجر می شود و می تواند از شکل گیری و ایجاد بسیاری از معضلات اجتماعی نیز پیشگیری کند.

یوسفی اصل افزود: استان زنجان با توجه به نقش خود در حوزه صنعت و همچنین داشتن دانشگاه های بزرگ برای میزبانی از یک رویداد ملی در این حوزه انتخاب شده است.

رییس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی زنجان افزود: در این راستا همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به همت اتاق بازرگانی زنجان و با همکاری سایر سازمان‌ها طی ۲ روز در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ اسفند سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش، گفت: آموزش و ارتقای دانش جامعه دانشجویی و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار، آسیب‌شناسی تعامل صنعت و دانشگاه و نقش اتاق بازرگانی در تسهیل این حوزه، مدل‌های تعامل صنعت و دانشگاه و تجربه سایر کشورها در این حوزه و نقش و جایگاه فناوری‌های نوین در تسهیل تعامل صنعت و دانشگاه از جمله این محورهاست.

یوسفی اصل گفت: همچنین جایگاه مسئولیت اجتماعی و نقش آن در توسعه فضای اقتصادی به ویژه در دنیای امروز بیش از پیش قابل توجه است چرا که می تواند موجب نزدیکی و پیوند گروه‌های مختلف جامعه با رویکرد خلق اعتماد و باورپذیری برای رفع نیازها و تحقق خواسته‌ها شود، بنابراین "مسئولیت اجتماعی صنعت و دانشگاه در قبال همدیگر" نیز از جمله محورهای دیگر این همایش است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha