۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبر: 85407116
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفیران مردم اصفهان در بهارستان را بیشتر بشناسیم

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبر: 85407116
سفیران مردم اصفهان در بهارستان را بیشتر بشناسیم

اصفهان-ایرنا- سفیران استان اصفهان در مجلس دوازدهم برای ۱۸ کرسی از ۲۰ کرسی نمایندگی مجلس با اعلام نتایج انتخابات در ۱۴ حوزه انتخابیه مشخص و نتیجه نهایی منتخبان در سمیرم و لنجان به دور دوم موکول شد.

به گزارش ایرنا، قطار انتخابات ۱۴۰۲ سرانجام در عبور از رقابت ها و تکاپوهای سیاسی احزاب و گروه ها به ایستگاه آخر رسید و مردم دیار اصفهان نیز کاندیداهای منتخب خود را شناختند.

در انتخابات امسال، ۶۱۵ داوطلب ( ۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کرسی مربوط به استان اصفهان و یک کرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان اصفهان امسال ۳۷/۰۴ درصد از واجدان شرایط در ۱۶ حوزه انتخابیه استان رای خود را به صندوق انداختند.

مروری بر سوابق و فعالیت های منتخبان مردم استان اصفهان برای مجلس شورای اسلامی، دریچه ای روشن را برای تحلیل چرایی کسب آرای آنها می گشاید.

حوزه انتخابیه اردستان:

تعداد کل آراء صحیح مأخوذه در این حوزه ۲۴ هزار و ۸۴۴ رای و منتخب نهایی احمد بخشایش با ۱۱ هزار و ۲۸۴ رای است. وی نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردستان در را در کارنامه دارد. گرایش سیاسی وی مستقل است.

وی دکترای علوم سیاسی دارد. تدریس در دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل ستاد رفاهی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، از جمله سوابق اجرایی اوست.

حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند

تعداد کل آرای صحیح مأخوذه در این حوزه ۴۰۸ هزار و ۵۴۱ رای است و پنج منتخب از آن به ترتیب زیر به مجلس راه یافته اند.

امیرحسین بانکی پور فرد با ۱۵۲ هزار و ۶۲۸ رای: نماینده فعلی اصفهان در مجلس یازدهم است. وی موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۲۴۵ هزار و ۶۲۹ رای، به مجلس راه یابد. بانکی پور ریاست کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را برعهده دارد.

دکترای فلسفه دارد و عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان است. بیشترین فعالیت های او در حوزه ازدواج، مسکن ،ناباروری، اقتصاد و حمایت از معیشت مادران بوده است.

گرایش سیاسی اصولگرا دارد و نام وی در انتخابات امسال جزو فهرست مجمع نیروهای نیروهای انقلاب بود.

عباس مقتدایی با ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ رای: نماینده اصولگرای اصفهان و ورزنه در ادوار نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و نائب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.

وی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا و دارای دکتری روابط بین‌الملل است.

عضو هیات رئیسه کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از جمله سوابق اجرایی اوست.

نام وی در انتخابات امسال جزو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (اُمنا) اصفهان بود.

مهدی طغیانی با ۱۱۲ هزار و ۱۹۶ رای: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان است. وی موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد با کسب ۲۲۸ هزار و ۳۸ رای، به مجلس راه یابد. عضو هیأت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی و همچنین عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق وی است.

نام وی در انتخابات امسال جزو فهرست «مجمع نیروهای انقلاب اصفهان» بود.

دکترای علوم اقتصاد دارد و عضویت در شورای اقتصاد، رقابت، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و گروه اقتصاد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از جمله سوابق اجرایی اوست.

رسول بخشی با ۱۱۱ هزار و ۴۴۱ رای: تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است. نام وی در انتخابات امسال جزو فهرست «گام دوم»، «حزب موتلفه اسلامی اصفهان»، «جبهه صبح ایران»، و مجمع مردمی یاوران انقلاب اسلامی (شبکه یاران) بود.

وی تخصص در حوزه اقتصاد کلان دارد. عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و استاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد است.

حامد یزدیان با ۹۷ هزار و ۳۹۸ رای: تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است.

او را با عنوان «متخصص حکمرانی آب در اصفهان» می شناسند. نام وی برای انتخابات امسال جزو فهرست «گام دوم»، «مجمع مردمی یاوران انقلاب اسلامی» (شبکه یاران) و«حزب موتلفه اسلامی اصفهان» بود.

دانش‌آموخته سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دکترای مهندسی عمران آب از دانشگاه تهران است.

هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه اصفهان، فعالیت اجرایی و پژوهشی در صنعت آب و محیط زیست، عضو قرارگاه آب و احیای زاینده‌رود استان اصفهان، عضو و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ‌های تهران و صنعتی اصفهان، دبیر حزب رویش نیروهای انقلاب اسلامی و عضو هیات موسس مجموعه مدارس تحول‌خواهِ میزان در اصفهان از جمله مهمترین سوابق اجرایی اوست.

حوزه انتخابیه خمینی شهر:

از این حوزه حجت الاسلام محمدعلی نقدعلی با ۴۵ هزار و ۷۶۷ رای از تعداد کل آراء صحیح مأخوذه که ۷۳ هزار و ۱۵۹ رای بود توانست به مجلس دوازدهم راه پیدا کند.

وی در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۳۶ هزار و ۵۸ رای از مجموع ۶۹ هزار و ۵۱۸ رأی مأخوذه صحیح حائز اکثریت آرا شد. اتحادیه اروپا وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

وی گرایش سیاسی اصولگرا دارد و در مجلس فعلی در کمیسیون های کشاورزی، آب و منابع طبیعی، تلفیق و حقوق قضایی مجلس عضویت داشته است.

حوزه انتخابیه سمیرم

انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده شد. تعداد کل آرای صحیح در این حوزه ۴۲ هزار و ۸۱۲ رای بود. تکلیف این کاندیداهای حائز بیشترین آرا شامل سید محمد موسوی با ۶ هزار و ۶۹ رای و رحیم کریمی با هفت هزار و ۶۷۳ رای اردیبهشت سال آینده با انتخاب مردم مشخص می شود.

حوزه انتخابیه شاهین شهر، میمه و برخوار

تعداد کل آراء صحیح مأخوذه در این حوزه ۷۱ هزار و ۲۳۷ رای است که حسینعلی حاجی دلیگانی با ۴۶ هزار و ۷۲۶ رای به عنوان منتخب نهایی به مجلس راه پیدا کرد.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس است.

دلیگانی با کسب بیشترین درصد آرای مردمی در کل کشور به مجلس یازدهم راه یافت. او از سوی نمایندگان مجلس به عنوان عضو هیات رئیسه انتخاب شد و از امضا کنندگان طرح ممنوعیت مذاکره مسوولان و مقامات ایران با مقامات آمریکا بوده‌ است.

دارای گرایش اصولگرا و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دارد. فرمانداری ویژه کاشان و فرماندهی سپاه اصفهان از دیگر سوابق اجرایی اوست.

حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان:

از تعداد کل آرای صحیح مأخوذه در این حوزه که ۵۸ هزار و ۵۶ رای است، حبیب قاسمی با ۲۲ هزار و ۹۰۵ رای حائز اکثریت آرا شد.

تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته و گرایش سیاسی او نزدیک به اصولگرایان است.

وی دکتری برنامه ریزی شهری دارد. شهرداری کازرون، قهدریجان و شهرضا از مهمترین سوابق اجرایی اوست.

حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار:

تعداد کل آراء صحیح مأخوذه در این حوزه ۳۴ هزار و ۳۳۹ رای بود که سرانجام سید مسعود خاتمی با ۱۳ هزار و ۲۷۳ رای موفق به کسب بیشترین آرا شد.

وی همچنین نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار است. او در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از تأیید صلاحیت در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت.

خاتمی پزشک و استاد تمام دانشگاه و رییس قطب علمی ترومای ایران است. رییس بهداری کل سپاه پاسداران، معاون بهداشت و درمان بنیاد مستضعفان، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله سوابق اجرایی اوست.

حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل:

مصطفی معینی آرانی با کسب ۳۶ هزار و ۷۳۴ رای از تعداد کل آراء صحیح مأخوذه که ۱۱۴ هزار و ۵۴۰ رای است به مجلس راه یافت.

دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی است. اعزام به ماموریت های پارلمانی داخلی و خارجی، دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، مشاور معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی و سرپرستی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل از دیگر سوابق اجرایی اوست.

معینی در این دوره از انتخابات در فهرست مورد مورد حمایت شانا قرار داشت.

حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت

منتخب این حوزه معروف به «فریدن بزرگ» از مجموع ۶۸ هزار و ۲۴۲ آرای صحیح مأخوذه حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با ۱۷ هزار و ۷۸۰ رای است. دارای تحصیلات حوزوی است و سابقه نمایندگی مجلس نداشته است.

حجت الاسلام سیاوشی دارای گرایش اصولگرا و نماینده ولی فقیه در فریدونشهر، فریدن و رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان های فریدن و فریدونشهر از جمله مهمترین سوابق اجرایی اوست.

نام وی جزو فهرست شانا در شهرستان های استان اصفهان برای انتخابات امسال بود.

حوزه انتخابیه فلاورجان

از تعداد کل آرای صحیح مأخوذه در این حوزه که ۵۹ هزار و ۴۹۱ بود رمضان رحیمی دشتلوئی با ۱۸ هزار و ۹۰۵ رای به مجلس راه یافت. دارای گرایش اصولگراست و تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است.

کارشناس ارشد فقه و مبانی اسلامی است و بازرس شرکت سهام عدالت شهرستان فلاورجان، عضو شورای اسلامی روستای دشتلو و سابقه تدریس و فعالیت در آموزش و پرروش از مهمترین سوابق اجرایی اوست.

حوزه انتخابیه لنجان

انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده شد. تعداد کل آراء صحیح ماخوذه ۶۱ هزار و ۷۰۴ رای بود. حسین رجائی ریزی با ۱۱ هزار و ۲۹۵ و علی کیانی با ۱۰ هزار و ۷۳ رای اردیبهشت سال آینده برای ورود به مجلس رقابت خود را از سر می گیرند.

حوزه انتخابیه مبارکه

در این حوزه زهرا سعیدی با ۱۱ هزار و ۹۰۶ رای از ۴۴ هزار و ۱۹۴ رای صحیح ماخوذه حائز بیشترین آرا شد.

وی در دوره دهم نیز به‌ عنوان نماینده حوزه انتخابیه مبارکه به مجلس راه یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رییس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس از مهمترین سوابق اجرایی اوست.

سعیدی از طراحان اصلی قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی بوده است. وی در گرایش سیاسی مستقل و دارای دکتری مهندسی صنایع است.

حوزه انتخابیه نائین و خوروبیابانک

در این حوزه مردم با ۶ هزار و ۴۷۲ رای از ۲۷ هزار و ۶۵۲ رای ماخوذه الهام آزاد را راهی مجلس کردند. وی نماینده فعلی مردم در مجلس یازدهم است و در انتخابات سال ۹۸ با کسب هشت هزار و ۵۷۰ رای از مجموع ۲۶ هزار و ۳۱۹ رأی صحیح، به مجلس راه یافت.

دارای تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس است.

وکالت، تدریس در دانشگاه و عضویت در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر سوابق اجرایی اوست. وی نخستین نماینده زن نائین پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

حوزه انتخابیه نجف‌آباد و تیران و کرون

در این حوزه انتخابیه ابوالفضل ابوترابی با ۴۰ هزار و ۲۵۰ رای از ۹۱ هزار و ۲۳۹ آرای صحیح مأخوذه به عنوان منتخب مردم در مجلس معرفی شد.

وی همچنین نماینده فعلی مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است. ابوترابی پیش‌تر در دوره دهم و دوره نهم نیز نماینده نجف‌آباد بود. گرایش سیاسی وی اصولگرا و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی است.

عضویت در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و تلفیق برنامه هفتم از جمله سوابق اوست. ابوترابی با ارائه طرحی خواستار لغو قانون «تغییر ساعت رسمی کشور» شد؛ قانونی که بر اساس آن ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریورماه به حال سابق برگردانده می‌شد.

حوزه انتخابیه نطنز و قمصر

منتخب نهایی این حوزه، حسین عبدلی، با ۱۴ هزار و ۳۸۳ رای از ۳۹ هزار و ۶۵ آرای صحیح مأخوذه، پزشک متخصص است و تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است.

عبدلی به صورت مستقل وارد انتخابات شده بود و گرایش نزدیک به اصولگرایان دارد. این پزشک متخصص و رییس نظام پزشکی شهرستان نطنز برای ۴ سال آینده نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس خواهد بود.

در حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران نیز گقارد منصوریان با هزار و ۳۵ رای به مجلس راه یافت.

به گزارش ایرنا؛ در انتخابات امسال ۱۱ داوطلب نیز در استان اصفهان برای پنج کرسی مجلس خبرگان رهبری به رقابت پرداختند که از بین آنها سید ابوالحسن مهدوی با تعداد ۶۰۲ هزار و ۸۶۲، سید سعید حسینی با تعداد ۴۹۶ و ۸۷۸ رای، سید یوسف طباطبائی نژاد با ۴۲۸ و ۷۳ رای، مرتضی مقتدایی با ۳۲۴ هزار و ۷۹۷ رای و مصطفی حسناتی نجف آبادی با ۳۰۹ هزار و ۷۰۷ رای حائز بیشترین آرا شدند.

مهمترین سوابق اجرایی و خلاصه فعالیت های منتخبان مجلس خبرگان رهبری در اصفهان را اینجا بخوانید.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha