افزایش اختیارات استانها مسیر سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش اختیارات استانها مسیر سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی را تسهیل می کند و لازم است مولفه تفویض اختیارات در کنار مسوولیت افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در دولت سیزدهم در بخش های مختلف استان اختصاص یافته است افزود: ایجاد بسترهایی برای توسعه اقتصادی استان و واگذاری این اقدام به سرمایه گذاران و بخش مردمی از سیاستهای اجرایی دولت در استان است.

وی بیان کرد: زمانی امنیت نیاز اصلی کشور بود و بهترینهای کشورمان با کمترین امکانات در مقابل دنیا ایستادگی کردند و امروز امنیت پایداری را شاهدیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه امروز نیازمند روحیه جهادی و اقتصادی برای کار در همه بخش ها هستیم ادامه داد: سه عامل اصلی و فرعی در بهبود فضای کسب و کار در استان موثرند و ثبات سرمایه گذاری یکی از بحثهای مهم است.

استاندار آذربایجان غربی با مقایسه وضعیت فعلی استان با زمان انقلاب اضافه کرد: امروز این منطقه در مقایسه با چندین دهه قبل از ضریب امنیت بالایی برخوردار است که حاصل اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سیاستهای کلان کشور همه مشخص است و نتایج آن را در انتخابات می توان مشاهده کرد گفت: چهار مولفه در انتخابات تعریف شده بود که براساس سیاستهای کلان انتخاباتی ارائه شده است و بعد از آسیب شناسی های بسیاری ارائه شدند.

معتمدیان با بیان اینکه امروز ریل گذاری خوبی را در کشور شاهدیم افزود: مولفه های سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات مباحث مهمی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و خروجی در استان، آن ۱۲ نفر است که از تمامی گروهها و سلایق، گرایشها و قومیتها هستند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان دارای زیرساختهای بسیاری است ادامه داد: در بحث تجارت مرزی این استان دارای ظرفیتهای بسیار و لازم است به ظرفیتهای این بخش برای بهبود معیشت مرزنشینان و ایجاد بسترهای لازم توجه بیشتری شود تا مسیرهای غیرقانونی به روی مردم باز نشود.

وی در ادامه به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: فرار مالیاتی در میان برخی افراد وجود دارد که درآمدهای بسیاری دارند و حتی این فرار مالیاتی تا ۵۰ درصد درآمد استان نیز برآورد می شود که لازم به برخورد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha