۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85406783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلاع رسانی برای اسکان مسافران نوروزی استان مرکزی در دستور کار قرار گیرد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اطلاع رسانی برای اسکان مسافران نوروزی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اکبر اسدی» روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی، افزود: لازم است، آدرس اماکن اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی، توسط میراث فرهنگی به اطلاع مردم رسانده شود.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی از آدرس مساجد، مدارس و سایر اماکن اقامتی از خلاهایی است که باید رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ۲ مقوله ایمنی و گردشگری در ستاد اجرایی خدمات سفر باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدی افزود: سرویس بهداشتی، نمازخانه رستوران در سفر برای مردم مورد توجه است و ضروری است در نشست آتی گزارشی در این خصوص ارایه شود.

وی بیان کرد: تامین مهر نماز، موکت و فرش در نمازخانه مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: سفره هفت سین متناسب با نماد استان و ماه مبارک رمضان در مکان هایی که تمرکز جمعیتی وجود دارد تدارک شود.

اسدی افزود: محدودیت در ایام نوروز برای حفاری فیبرنوری در استان با آغاز تعطیلات نوروزی مورد توجه قرار گیرد و در صورت نیاز، شهرداری هماهنگی لازم را انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم گفت: این استان با داشتن جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی مقصد سفر نیست و جایگاه خوبی ندارد و شاید علت آن برگزار نشدن جلسات به صورت تخصصی است.

«محمود مرادی» افزود: ۱۰ کمیته تخصصی برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان تشکیل شده و دستورالعمل‌های لازم هم به دستگاه‌های عضو کمیته‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی اماکن گردشگری و پارک‌ها برای سفرهای نوروزی در دستور کار است و نهادهای مسئول از جمله شهرداری‌ها وظیفه دارند نسبت نظافت این اماکن اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برگزاری برنامه ورود مسافران نوروزی، استقرار کمپ موقت توسط شهرداری‌ها و فهرست کشیک ادارات تهیه و به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارسال شود.

مرادی اظهار کرد: کاروانسرای خشکرود نیاز به بازسازی و مرمت دارد و امکان استفاده نیست و لازم است در مدت باقی‌مانده به تعطیلات نوروز عملیات مرمت این بنای تاریخی انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم گفت: طرح نظارتی بازار از ۱۵ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود.

«سعید امرالهی» افزود: بعد از تحویل سال جدید نیز شعبه‌های ثابت و سیار تعزیرات حکومتی برای نظارت و بازرسی در سطح استان فعال هستند.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha