۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی سمنان در دولت سیزدهم ساخته شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۴۳ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی شامل ۱۹۱ کلاس درس در دولت سیزدهم تکمیل و به فضای نظام تعلیم و تربیت استان افزوده شد.

امیرحسین قزوینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵ هزار و ۲۷۸ متر مربع وسعت طرح‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی استان سمنان افتتاح شده در دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۳ طرح افتتاح شده استان سمنان در دولت سیزدهم ۲۶ طرح مربوط به فضاهای آموزشی، ۶ طرح مربوط به فضای ورزشی و ۱۱ طرح عمرانی مربوط به فضاهای پرورشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: ۹۷ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی با ۵۹۴ کلاس در این استان در دست ساخت است.

این مسوول اضافه کرد: با تکمیل طرح‌های در دست ساخت ۱۵۱ هزار و ۲۲ مترمربع به فضای آموزشی استان سمنان افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: نوسازی و مقاوم سازی مدرسه‌های فرسوده یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه نظام تعلیم و تربیت استان سمنان محسوب می‌شود و با نگاه ویژه دولت سیزدهم در این بخش اقدام‌ها سرعت گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه سمنان در سال‌های گذشته در زمینه تخصیص اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس در جایگاه سی و یکم کشور بود، بیان کرد: اکنون با نگاه ویژه دولت سیزدهم، جایگاه استان سمنان ارتقا یافت که نشان از دغدغه‌مندی دولت در نوسازی مدارس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی دارد.

طبق آخرین گزارش‌ها ۳۲ درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و ۲۸ درصد مدارس تخریبی است، به عبارتی ۶۰ درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha