۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85406711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جدید الورودهای مجلس از حوزه‌های انتخابیه زنجان

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85406711
جدید الورودهای مجلس از حوزه‌های انتخابیه زنجان

زنجان - ایرنا - تکلیف سه کرسی از پنج کرسی نمایندگی زنجان در مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های چهارگانه استان مشخص شد و ۲ نفر از منتخبان جزو جدید الورودهایی هستند که برای اولین بار راهی بهارستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم این استان در ۱۱ اسفند تکلیف سه کرسی از پنج کرسی در مجلس مشخص شد و انتخاب ۲ منتخب دیگر نیز به دور دوم رفت.

در کارزار انتخاباتی این دوره پس از انصراف و کنار کشیدن نامزدها به نفع همدیگر در نهایت ۱۹۹ نفر در میدان رقابت های انتخاباتی در حوزه های انتخابیه استان باقی ماندند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، حوزه انتخابیه خدابنده ۲۴ نفر و حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزد ورود به مجلس بودند.

در بین این نامزدها همه نمایندگان مجلس فعلی به جز مرتضی خاتمی (نماینده ماهنشان و ایجرود) حضور داشتند ولی به غیر از مصطفی طاهری از حوزه انتخابیه زنجان و طارم نتوانستند آرای مورد نیاز برای حضور دوباره در مجلس را کسب کنند.

سید البرز حسینی از حوزه انتخابیه خدابنده، حجت الاسلامی مهدی باقری که این دوره از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نامزد شده بود و حجت الاسلام حسن شجاعی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه نمایندگانی بودند که فرصت ورود دوباره به مجلس نصیبشان نشد؛ همه این افراد گرایش سیاسی اصولگرایی داشتند.

از بین سه نفر منتخب فعلی از حوزه های انتخابیه استان زنجان، ‌منصور علیمردانی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه و سید جمال موسوی از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود جزو چهره های جدید الورود به مجلس محسوب می شوند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، مصطفی طاهری با کسب ۲۷.۲۷ درصد آرا منتخب مردم از این حوزه انتخابیه شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی و محمد اسماعیلی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

جدید الورودهای مجلس از حوزه‌های انتخابیه زنجان
مصطفی طاهری

مصطفی طاهری متولد ۱۳۵۳ در زنجان و نماینده فعلی مردم زنجان و طارم در مجلس است، او در دور گذشته با لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وارد گود رقابت ها شد ولی در این دوره نام او نه در لیست شانا و نه در لیست شورای وحدت قرار نگرفت و طاهری در این دوره نیز با همان مشی و مرامی که طرفدارانش عنوان انقلابی و جهادی را برای آن ترجیح می دهند در صحنه انتخابات حاضر شد.

طاهری دارای تحصیلات دکتری در رشته برق است و پیش از نمایندگی عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه زنجان بود و در مجلس یازدهم نیز در کمیسیون صنعت و معدن عضویت داشت و یک سال هم رییس این کمیسیون بود.

جدید الورودهای مجلس از حوزه‌های انتخابیه زنجان
منصور علیمردانی

منصور علیمردانی منتخب مردم در حوزه انتخابیه ابهر، ‌خرمدره و سلطانیه است و با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافته است.

علیمردانی متولد ۱۳۵۱ و پزشک متخصص بیماریهای های عفونی در ابهر است و پیش از این نیز سابقه شرکت در انتخابات مجلس را در این حوزه انتخابیه داشت ولی بالاخره در این دوره توانست راهی مجلس شود.

وی به رغم عقبه اصولگرایی دارای مشی اعتدالی است.

جدید الورودهای مجلس از حوزه‌های انتخابیه زنجان
سید جمال طاهری

سید جمال موسوی منتخب مردم از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آراست.

موسوی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد شهرسازی است و در این دوره از انتخابات در لیست شورای وحدت قرار گرفت.

او صبغه و سابقه اصولگرایی دارد و در کارنامه او مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان ماهنشان و نیز رییس نظام مهندسی این شهرستان به چشم می خورد.

انتخاب منتخب دوم در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و نیز انتخابات در حوزه خدابنده نیز به دور دوم کشیده شده است.

در دور دوم انتخابات نبی الله محمدی و محمد اسماعیلی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و سعید رفیعی و احمد بیگدلی در حوزه انتخابیه خدابنده با یکدیگر رقابت می کنند.

جدید الورودهای مجلس از حوزه‌های انتخابیه زنجان
حجت الاسلام جواد جعفری

حجت اسلام جواد جعفری نیز منتخب مردم استان زنجان برای مجلس خبرگان رهبری است.

رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان بین ۲ کاندیدا بود که حجت الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۸.۸۸ درصد آرا توانست به مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخب مردم استان زنجان راه یابد.

حجت الاسلام جواد جعفری متولد ۱۳۵۰ در شهر زنجان است و نام او در فهرست جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز)‌ قرار نداشت.

فعالیت در مرکز تخصصی مهدویت، حضور در همایش مختلف علمی و تبلیغی در کشورهای مختلف و مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان از جمله سوابق علمی و اجرایی اوست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha