۳۵۰ میلیارد ریال از محل مسوولیت اجتماعی برای ساخت مدارس سمنان تامین شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسوولیت اجتماعی برای اجرای طرح‌های آموزشی استان در سال ۱۴۰۲ تامین شد.

امیرحسین قزوینیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده از محل مسوولیت اجتماعی بابت ساخت سه طرح آموزشی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار هزینه شد.

وی ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه در مهمانشهر سمنان با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در وسعت یکهزار و ۹۹۶ مترمربع با هزینه‌کرد ۱۷۷ میلیارد ریال و مدرسه سه کلاسه در روستای خانخودی بیارجمند شاهرود با سرمایه گذاری سه میلیارد ریالی در وسعت ۲۰۱ مترمربع با همراهی یک بانک عامل، در زمینه تحقق مسوولیت اجتماعی ساخته و تحویل شد.

وی اضافه کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه‌ای در گرمسار نیز با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در وسعت یکهزار و ۹۹۶ متر مربع و با هزینه‌کرد ۱۷۰ میلیارد بهمن ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

این مسوول تصریح کرد: بساط مدرسه‌های خشتی و گلی و دارای بخاری نفتی در استان سمنان از سال ۱۳۹۹ برچیده شد و اکنون مدرسه خشتی و گلی در استان وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: از سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری بخاری‌های گازی به همراه نوسازی موتورخانه‌های قدیمی و فرسوده در مدرسه‌های استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و در قالب طرح های مختلف درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار فضای آموزشی استان سمنان تحصیل می کنند و میزان مدارس نیازمند تخریب و نوسازی در این استان حدود ۶۰ درصد عنوان می شود؛ به طوری که ۳۲ درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و ۲۸ درصد مدارس تخریبی است، به عبارتی ۶۰ درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha