۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85406657
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲ برابر پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران

آبادان - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: پذیرش دانشجوی خارحی در راستای دیپلماسی علمی و به منظور تحقق و ارتقای شاخص‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد مقیمی روز یکشنبه در نشست شورای دانشگاه تهران در پردیس بین‌الملل اروند در مینوشهر خرمشهر اظهار کرد: تاکنون پنج پردیس دانشگاه تهران با رویکرد آموزشی، بین‌المللی و علم و فن‌آوری در مناطق مختلف دایر شده است.

وی هدف از ایجاد پردیس دانشگاه‌ تهران را نزدیکی دانشگاه با صنعت و جامعه و مرتبط کردن دانشگاه را با دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: به همین منظور پردیس دانشگاه تهران در کنار صنعت و جامعه به منظور بهره‌برداری علمی و فن‌آوری راه‌اندازی شده است.

مقیمی دانشگاه تهران را نماد آموزش عالی کشور دانست و اظهار کرد: این موضوع مهم، ماموریت و مسئولیت سنگینی را ایجاد کرد تا برای برطرف کردن مشکلات جامعه دانشگاه پیشگام باشیم که مستلزم حضور اساتید و دانشجویان در جامعه و صنعت است.

رییس دانشگاه تهران گفت گفت: پس از افتتاح پردیس بین المللی اروند در آبان سالجاری، پذیرش دانشجو با اولویت خارجی به خصوص عراقی با توجه به نزدیکی منطقه به استان بصره از مهرماه سال آینده آغاز خواهد کرد.

وی توضیح داد: پردیس بین المللی اروند دانشگاه تهران با رویکرد آموزشی به ایستگاه مهارت ورزی به عنوان مرکز پذیرش دانشجویان عراقی برای دانشگاه‌های ایران تبدیل خواهد شد.

مقیمی اظهار کرد: با توافق و مساعدت منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان، الگوی محرومیت زدایی را در منطقه مینو شهر خرمشهر که زمانی محل شهادت بهترین فرزندان ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بود را اجرا خواهیم کرد و تلاش داریم در برای عمران و آبادی در مناطق سهیم باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز بیان کرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در مینوشهر گامی مثبت در ارتفای فرهنگی و علمی منطقه است.

علی زارعی ابراز امیدواری کرد: با حضور و همت دانشگاه تهران شاهد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در این منطقه محروم باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نزدیکی خاص شهرستان خرمشهر با بصره عراق پردیس دانشگاه تهران محل مناسبی برای جذب دانشجویان کشور عراق خواهد بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha