۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85406589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واشنگتن در مسیر تضعیف توان جنگی عراق حرکت می‌کند/ تعلل در خروج نظامیان آمریکایی

تهران- ایرنا- محافل عراقی با اشاره به تعلل واشنگتن در خارج کردن نیروهای خود از کشورشان اعلام کردند: آمریکا در راستای تضعیف توان جنگی عراق حرکت می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از المعلومه، محافل عراقی به تعلل آمریکا در خروج نظامیانش از عراق واکنش نشان دادند.

«ابراهیم السکینی» عضو ائتلاف دولت قانون گفت: بحث جدول زمانی پنجساله خروج نظامیان آمریکایی خنده دار است. سیاست دیپلماتیکی که عراق طی سال‌های گذشته در پیش گرفته، منجر به حضور هزاران نیروی رزمی آمریکا در عراق شده است.

وی افزود: واشنگتن از طریق پرونده دلار به انواع باج گیری از بغداد با هدف تداوم حضور نظامی در عراق روی آورده است.

این عضو ائتلاف دولت قانون ادامه داد: تلاش آمریکا برای تهیه جدول زمانی پنجساله درباره پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از کشور با تعلل آشکار رخ می‌دهد.

«ثائر الجبوری» نماینده پارلمان عراق نیز گفت: تشکیل کمیته‌های مشترک با آمریکا، همه اهداف را محقق نخواهد کرد. فشار از طریق مجامع بین المللی برای اخراج نیروهای آمریکایی در این مرحله مهم است.

وی افزود: حمایت برخی گروه‌های داخلی از حضور نیروهای رزمی آمریکا داخل عراق، مواضع را در قبال بیرون راندن اشغالگران تضعیف می‌کند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: واشنگتن در راستای تضعیف توان جنگی عراق در راستای وانمود کردن حمایت واهی از این کشور حرکت می‌کند.

الجبوری اضافه کرد: بهانه آموزش و مشورت با توجه به حضور گسترده نظامی آمریکا در کشور ما به دور از واقعیت است. سناریوی گفت وگو و فشار بین المللی برای بیرون راندن نیروهای واشنگتن از عراق نیازمند تلاش‌های گسترده و عمیق است.

به نوشته المعلومه، نظامیان آمریکایی علاوه بر سیطره بر آسمان عراق، اقدام به بمباران نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در برخی استان‌های کشور می‌کنند. واشنگتن همچنین مانع از عقد قراردادهای تسلیحاتی بغداد با دیگر کشورها می‌شود و اجازه تقویت توان نیروی زمینی، دریایی و هوایی عراق را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha