۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85406471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متولیان مساجد بوشهر فضای کنشگری برای جوانان فراهم کنند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: جوان بدنبال نقش آفرینی و هویت بخشی است که یکی از راه‌های جذب این قشر به مساجد فراهم شدن زمینه کنشگری است.

به گزارش ایرنا " حجت السلام محمد قادری " روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متولیان مساجد باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که افزون بر میزبانی از قشر جوان فعالیت‌های مساجد نیز تا حد امکان به خودشان واگذار شود.

وی افزود: مسجد قلب محله است و از ظرفیت بالایی برای انجام فعالیت های فرهنگی و کارکردهای اجتماعی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار اجرای طرح ملی قرآنی " مسطورا " در افق چند ساله با عنوان " زندگی با آیه ها" است.

قادری ادامه داد: در این طرح ۱۵۰ آیه هر سال ۵۰ آیه انتخاب شده تا طی سه سال مباحث قرآنی گفتمان عمومی جامعه شود.

وی گفت: در این طرح آیه هایی از قرآن کریم متناسب با زندگی فردی، اجتماعی، سبک زندگی و ریشه‌های فکری که بتواند به نیازهای جدی امروز جامعه پاسخ دهد تعیین شده است.

قادری یادآور شد: آیه های انتخاب شده با ابزارهای رسانه، مدیا ، بیلبورد و ابزارهای عمومی‌تر آموزشی تدوین شده اند تا زمینه انس با کلام وحی با افق ۳۰ میلیون نفر از مردم جامعه را فراهم کند.

وی گفت: سطح دوم انس با ۵۰ فراز قرآنی برای پنج میلیون نفر در سطح ملی در بستر جز خوانی تدوین شده است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: سطح سوم انس با قرآن کریم ( حفظ ) برای ۵۰۰هزار نفر تدبیر شده است.

وی گفت: سطح چهارم نیز در قالب تعلیم و عمل به قرآن کریم برای ۲۰۰ هزار نفر است که این شمار پیشران گفتمان سازی در قالب مربی رسالت اصلی اجرای این طرح را برعهده دارند.

قادری افزود: برای اجرای این طرح یک بستر آزمایشی در قالب ۱۲ آیه عفاف و حجاب در استان بوشهر انجام شد که بازخورد مثبتی برای کارامدی این طرح در برداشت.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ماه مبارک رمضان امسال اجرای برنامه جز خوانی قرآن کریم در ۴۰ شهر استان بوشهر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha