۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85406336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به حواشی دیدار رئال و والنسیا؛ تکرار تاریخ بعد از نیم‌قرن

تهران- ایرنا- تساوی تیم‌های والنسیا با رئال مادرید آبستن حوادثی بود که برخی آن را با حواشی دیدار برزیل و اتریش در جام جهانی ۱۹۷۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال والنسیا و رئال مادرید از هفته بیست و هفتم رقابت‌ها لالیگا با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. وینیسیوس جونیور مهاجم برزیلی رئال در این بازی ۲ گل به ثمر رساند و رئال در آستانه کامبک بود اما سوت داور شاگردان آنچلوتی را ناکام گذاشت تا قوهای سفید مادرید ۲ امتیاز حساس را از دست بدهند.

رئال با این تساوی ۶۶ امتیازی شد اما همچنان در صدر جدول لالیگا قرار دارد.

در دیدار شب گذشته، داور ۷ دقیقه وقت اضافه گرفت که رئال در ثانیه‌های پایانی توسط جود بلینگام به گل رسید اما داور پیش از گل سوت بازی را به صدا درآورد بود. سوت پایانی بازی در حالی به صدا در آمد که تیم رئال در ۱۸ قدم والنسیا صاحب توپ بود و فرصت گلزنی داشت. هر چند که بازیکنان مادریدی بعد از مردود شدن گل برتری این تیم اعتراضات زیادی به داوری داشتند اما تصمیم تیم قضاوت این بازی عوض نشد و این خود موجب یک جنجال کوتاه مدت در پایان بازی شد. در پایان بلینگام نیز به دلیل اعتراض با کارت قرمز داور مواجه شد.

نگاهی به حواشی دیدار رئال و والنسیا؛ تکرار تاریخ بعد از نیم‌قرن

مردود شدن گل ستاره انگلیسی رئال در ثانیه‌های پایانی یادآور یک اتفاق مشابه در جام جهانی ۱۹۷۸ برای تیم ملی برزیل است. در آن دوره از جام جهانی دیدار تیم‌های سوئد و برزیل از مرحله اول مسابقات با تساوی یک بر یک در جریان بود و در وقت‌های اضافه این بازی، طلایی‌پوشان صاحب یک ضربه کرنر شدند. تعلل بازیکن برزیل در ضربه کرنر موجب شد تا داور به خاطر چند ثانیه، گل زیکو ستاره آن روزهای برزیل را مردود اعلام کند. در بازی برزیل و سوئد داور زمانی سوت را به صدا درآورد که توپ در آستانه رسیدن به ستاره برزیلی بود. اعلام پایان بازی با گل زیکو همراه شد اما داور ولزی که در آن زمان به خاطر تفسیرهای دقیق قوانین، به «کتاب داوری» شهرت داشت، گل را مردود اعلام کرد.

توماس که در جام جهانی ۱۹۷۸ رویای قضاوت فینال را در سر داشت به آرزو دیرینه خود نرسید و از داوری رقابت‌های جام جهانی کنار گذاشته شد. این داور ولزی سال‌ها بعد از اتفاقات جام جهانی آرژانتین به عنوان سرخوردگی یاد کرد و نوشت: احتمالا بحث‌برانگیزترین تصمیمی که هر داوری تا به حال گرفته است، تصمیم من بود که تبدیل به اتفاقی شد که در سراسر جهان بازتاب پیدا کرد. هنوز مردم درباره آن صحنه از من می‌پرسند اما مهمترین راهکار عبور از فشار این است که تصمیم درست را نخست، خودم بپذیرم.

نگاهی به حواشی دیدار رئال و والنسیا؛ تکرار تاریخ بعد از نیم‌قرن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha