۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبر: 85406276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ بقعه شاخص یزد میزبان مردم در برنامه‌های رمضان و عید نوروز هستند

یزد-ایرنا- رییس اوقاف و امور خیریه یزد گفت: در همه مساجد و بقاع متبرکه استان و شهرستان یزد ویژه برنامه ضیافت الهی برگزار می شود و به صورت خاص ۱۰ بقعه متبرکه، میزبان برنامه‌های مختلف ویژه ماه رمضان و عید نوروز خواهند بود.

محمدحسین کاظمی، روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نیز همزمانی بهار طبیعت و قرآن و طرح‌ "آرامش بهاری" و "ضیافت الهی" را در بقاع متبرکه داریم و در هفته آخر اسفندماه آغاز ماه مبارک رمضان خواهد بود که قبل از آن باید همه برنامه ریزی ها اجرایی شود.

وی ادامه داد:برنامه های مختلف از جمله برنامه ویژه تحویل سال ،برنامه های نوروز و همچنین برنامه های ماه مبارک رمضان،از بیستم اسفندماه آغاز شده و تا سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و اعزام مبلغ بومی و مبلغان اعزامی از قم، خیمه‌های معرفت دینی در بقاع شاخص، اسکان موقت و اضطراری برخی از این برنامه ها است.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت:برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برتر در همه بقاع و امامزادگان یزد برگزار می شود و یکی از این محافل قرآنی نیر مثل هر سال از شبکه یزد به صورت مستقیم پخش می شود.

کاظمی ادامه داد: غرفه‌های مختلف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، غرفه کودک و نوجوان و غرفه‌های چند رسانه‌ای ،ایستگاههای صلواتی ویژه زوار و مسافران نوروزی، توزیع بسته های افطاری و برپایی سفره های ساده افطار در امامزدگان یزد نیز برخی دیگر از برنامه های این ایام است.

وی افزود: اوقاف و امور خیریه همیشه در کنار مردم در بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم یزد حضور دارد و هر گونه مشارکت در برنامه های عید نوروز یا ماه رمضان را پذیرا هستیم البته از ظرفیت خیران و اقشار مختلف مردم در برنامه های فرهنگی و دینی در طول سال نیز استفاده می شود و همه امکانات در اختیار عموم قرار داشته و دارد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت:از محل موقوفات مرحوم ابوالقاسم رشتی نیز قبل از ماه مبارک رمضان تعداد ۵۰۰ بن خرید لباس و ۵۰۰ بن خرید اقلام غذایی بین اقشار نیازمند توزیع می شود و تعداد ۵۰۰ جلد قرآن کریم نیز برای استفاده در جلسات قرائت قرآن اهدا خواهد شد .

شهرستان یزد دارای ۴ هزار موقوفه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ رقبه است که تنها هزار موقوفه، درآمدزایی و گردش مالی دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha