نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

رشت- ایرنا- استان گیلان با ۱۱ حوزه انتخابیه رشت و خمام، بندر انزلی، آستارا، آستانه اشرفیه، رودسر و املش، تالش، رضوانشهر و ماسال، رودبار، صومعه سرا، شفت و فومن، لاهیجان وسیاهکل و لنگرود ۱۳ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های رشت و خمام سه کرسی و ۱۰ حوزه دیگر نیز هرکدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

در حوزه رشت و خمام جبار کوچکی نژاد ۲۸.۸۸ درصد، مهدی فلاح ۲۱.۹۶ درصد، محمدرضا احمدی ۲۰.۴۳ درصد، ولی داداشی از حوزه آستارا ۳۴.۰۲ درصد، ابراهیم نجفی از حوزه آستانه اشرفیه ۵۳.۵۸ درصد، یاسر اسلام دوست از حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال ۳۱.۶۸ درصد، مهرداد لاهوتی از حوزه لنگرود ۴۸.۱۹، سعید رحمت زاده از حوزه صومعه سرا ۴۲.۰۱ درصد، مهداد گودرزوند چگینی از حوزه رودبار ۴۲.۷۶، سلمان زارع از حوزه لاهیجان و سیاهکل ۳۴.۰۹ درصد، احمد دنیامالی از حوزه بندرانزلی ۲۶.۳۳ درصد، کریم معصومی از حوزه شفت و فومن، ۲۸.۸۹ درصد و محمد علیجانی از حوزه رودسر و املش با ۲۵.۹۱ درصد از آرای مردم به مجلس راه یافتند.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی: متولد ۱۳۳۶ خورشیدی در صومعه سرا است و پیش از نمایندگی، معلم بود؛ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و کارشناسی مهندسی خاکشناسی دارد و از سوابق او می‌توان به ریاست سازمان آموزش و پرورش و دانشکده فنی گیلان اشاره کرد.

کوچکی نژاد در هشتمین و نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت به عنوان نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری حضور یافت. در انتخابات هفتم اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در حالی که مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری و حزب مؤتلفه اسلامی بود، از راهیابی در دور اول به مجلس بازماند و به همراه سه کاندیدای دیگر حوزه انتخابیه شهرستان رشت راهی دور دوم این انتخابات شد.

کوچکی نژاد در دوره هشتم در کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و در دوره نهم در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دوره دهم در کمیسیون های آموزش و تحقیقات مجلس عضویت داشت. دوره یازدهم هم به عنوان نماینده مردم رشت، عضو کمیسیون های برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم بود.

وی از جبهه یاران انقلاب اسلامی در گیلان (شریان) و به جبهه پایداری نزدیک است و نماینده چهار دوره مجلس هشتم، نهم، دهم، یازدهم از این حوزه انتخابیه بوده است.

محمد رضا احمدی سنگر: متولد ۱۳۴۸ در بخش سنگر از توابع رشت و نماینده حوزه انتخابیه رشت و خمام در مجلس یازدهم است، او دکترای زبان انگلیسی دارد و به زبان عربی هم مسلط است.

نماینده فعلی مجلس که از بازنشستگان سپاه پاسداران است نمایندگی ویژه جمهوری اسلامی ایران در آسیا و آفریقا و مسئولیت خانه فرهنگ ایرانیان مقیم کشور مالزی و تدریس در دانشگاه را در کارنامه دارد و دیپلمات و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در آفریقا و آسیا، مدرس دانشگاه‌های تهران و گیلان، مسئول خانه فرهنگ ایرانیان مقیم کشور مالزی بوده است.

او همچنین مربی و داور بین‌المللی ووشو و نایب رئیس ورزشهای رزمی گیلان بوده و بیش از پنجاه مقاله در مجلات معتبر اروپایی و امریکایی(Scopus) چاپ کرده است. احمدی در دوره یازدهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، اصل نودم قانون اساسی مجلس است.

احمدی سنگری از جبهه اصولگرایان در این دوره انتخابات مجلس شرکت کرده بود.

مهدی فلاح: متولد سال ۱۳۶۳ و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی در مقطع عمومی است.

وی به عنوان پزشک خانواده در استان‌های کردستان، خراسان شمالی و گیلان فعال بوده و در زمان فعالیت خود در استان خراسان شمالی به عنوان پزشک نمونه شناخته شد. او در حال حاضر دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران در شهرستان رشت است و مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، مسئول مرکز خدمات جامع سلامت لشت نشاء هم بوده است.

وی با اخذ ۳۴هزار و ۶۸۲ رای از اصولگرایانی است که در سرلیست جبهه یاران انقلاب اسلامی در گیلان (شریان) قرار دارد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

محمد علیجانی شوکی: دارای دکترای کارآفرینی سازمانی است و از سال ۷۲ تا ۷۵ معلم نهضت سوادآموزی در شهرستان های رودسر و نوشهر بود.

از سوابق اجرایی او می توان به عناوینی چون مدیریت گزینش خودروسازی پارس خودرو، نماینده کارفرما در وزارت کار و شورای حل اختلاف شمال غرب تهران، نماینده کارفرما در سازمان تامین اجتماعی، مشاور مدیرعامل شرکت فنی، مهندسی پترو گاز، مشاور مدیر عامل شرکت مهندسی و طراحی مشاور سدید جنوب و مربی و مشاور باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش اشاره کرد.

وی که مدیر حراست شرکت آپادانا سرام تهران است، حداقل پنج دوره نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده است.

منتخب مردم رودسر و املش این دوره از جبهه ایران اسلامی با ۱۸ هزار ۵۸۷ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

احمد دنیامالی: متولد ۱۳۳۹ در بندر انزلی و دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

نماینده فعلی بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی پیشتر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بود. معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران (مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران) را از سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشت.

دنیامالی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاونت وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته‌ و ۹ سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود.

از سوابق اجرایی دنیامالی می توان به عضویت در هیأت مدیره مهندسین مشاور فجر و توسعه وابسته به جهاد دانشگاه، موسس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صادرات بندر انزلی، نخستین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی کانوئیگ (ICF)، معاونت فدراسیون جهانی دراگون بوت و ریاست هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی اشاره کرد.

دنیامالی در مجلس یازدهم نایب رئیس دوم کمیسیون عمران و نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق بود.

نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان بندرانزلی در دور دوازدهم انتخابات مجلس با هشت هزار و ۱۴۷ رای منتخب شد. او رویکرد اصلاح طلبی دارد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

سعید رحمت زاده: متولد شهر صومعه سرا دارای سوابق تحصیلی چون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجوی دکترا در رشته حقوق است و سابقه تدریس در دانشگاههای مختلف تهران، سردبیری نشریه دانشجویی زیتون، مدیریت دفتر هنر و ادبیات دانشگاه هنر، کارمند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، عضو شورای مشورت حقوقی وزارت رفاه، مسئولیت در دستگاههای نظارتی تهران و کشور به عنوان جوان ترین کاندیدای نمایندگی مجلس دهم از شهرستان صومعه سراست که توانسته در چندماه اخیر با حضور فعال در محافل عموم بویژه روستاهای منطقه جایگاه ویژه ای در میان مردم بخصوص جوانان صومعه سرایی کسب نماید.

جوان بودن، تحصیلات عالی و متناسب با وظیفه مجلس شورای اسلامی، انتساب خانوادگی به دو منطقه سرنوشت ساز در انتخابات صومعه سرا یعنی تولمات و گوراب زرمیخ، تعامل مثبت و منطقی با همه طیف ها، سابقه آموزشی و مدیریتی در تهران و از همه مهمتر رفتار صمیمی و مودبانه با مردم، مهمترین عوامل استقبال مردم و عناصر سیاسی شهرستان صومعه سرا از حضور رحمت زاده پشتیری در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی بشمار می آید.

او نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بود که با کسب ۲۴ هزار و ۷۶۰ رای به‌ عنوان منتخب جدید مردم صومعه سرای راهی بهارستان شد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند د

مهرداد گودرزوند چگینی: متولد رودبار دانش‌آموخته رشته مدیریت دولتی در مقطع دکترا در گرایش مدیریت رفتاری و استاد تمام دانشگاه و یک سیاستمدار ایرانی است.

او پیش از این در دانشگاه به عنوان استاد تمام و عضو هیات علمی تدریس کرده است و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، شهردار ماسال، جانشین مدیریت اداری و پشتیبانی منطقه آزاد چابهار، دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی گیلان و دبیر شورای راهبردی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان بوده است.

از گودرزوند تا کنون آثار در زمینه مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن، نگرش تیمی در مدیریت رفتاری و رویکردی به مفاهیم مدیریت تحول منتشر شده است.

وی در دوره یازدهم مجلس عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون تلفیق بود.

چگینی در حال حاضر نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و در دوره دوازدهم مجلس از جبهه ایران اسلامی با ۱۸ هزار و ۷۸۸ رای منتخب شد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

مهرداد بائوج لاهوتی: متولد ۱۳۴۰ در لنگرود است که دوران تحصیلی خود را در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در بخش کومله شهر لنگرود گذرانده و تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی مدیریت اجرایی در استان گیلان به پایان رسانده است.

از سوابق او می توان به مدیر کلی دفتر شهر و روستای شورای شهرهای ایواندره، بیجار، لارستان، لنگرود و رامهر اشاره کرد.

او نماینده حوزه انتخابیه لنگرود در دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای و عضو فراکسیون تعاون و گردشگری مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست، کمیسیون آیین‌نامه داخلی، ‌ هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، ‌ هیات رئیسه فراکسیون گردشگری، ‌کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گیلان بوده است.

لاهوتی از جبهه ایران اسلامی با ۲۴ هزار و ۹۳۶ رای به عنوان منتخب نهایی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه لنگرود شد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

ابراهیم نجفی اسپیلی: متولد شهریور ۱۳۵۳ و دارای کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد علوم قرآنی است.

کارشناس بنیاد مسکن، عضو مجمع نمایندگان گیلان، کارشناس دادگستری، عضو سازمان نظام مهندسی گیلان، بیست سال سابقه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عضو سه دوره متوالی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه، عضو کمیسیون های عمران، حقوقی، ماده ۱۰۰ و ماده ۵ شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه، عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از مهمترین مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی نجفی است.

نجفی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه، عضو جمعیت مردمی نیروهای انقلاب شهرستان، عضو اصولگرایان پیرو خط امام خمینی(ره) آستانه اشرفیه است.

وی موفق شده در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد با کسب ۱۲ هزار و ۷۰۹ رای از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه در استان گیلان انتخاب شود و نماینده فعلی مردم آستانه اشرفیه و از اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ایران با کسب ۱۷ هزار و ۴۹۰ رأی است.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

سیدکریم معصومی: متولد روستای سیاهمزگی شهرستان شفت است که در رشته حقوق تحصیل کرده و مدرک دکتری این رشته را دارد.

او هم اکنون رئیس یکی از شعبه های دادگستری شهرستان رشت بوده و در دانشگاههای گیلان به تدریس می کند.

معصومی به طور مستقل با اخذ ۲۲ هزار و ۵۵ رای ماخوذه به عنوان نماینده منتخب مردم فومن و شفت وارد مجلس شورای اسلامی شد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

یاسر اسلام‌دوست کاربندی فرزند عسگر اسلام‌دوست نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و دانش آموخته رشته حقوق و از دانش آموختگان دانشکده حقوق دانشگاه تهران و عضو کانون وکلای مرکز است.

او سابقه عضویت در هیات مدیره و معاونت حقوقی چندین شرکت دولتی، نیمه دولتی و خصوصی را دارد.

اسلام دوست به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده در رقابت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گرایش اصلاح طلبی توانست با اخذ ۴۴ هزار و ۱۶۱ رای از این حوزه انتخابیه راهی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

ولی داداشی مشهور: در سال ۱۳۶۰ در محله‌ای به نام قنبرمحله در شهر مرزی بندر آستارا متولد شد. از سال ۱۳۷۸ تاکنون طلبه (غیر ملبس) حوزه علمیه بوده و دارای کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی و در حال اتمام دوره درس خارج معادل دکتری در رشته فقه و اصول از حوزه علمیه قم و همچنین دارای کارشناسی ارشد الهیات از دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

داداشی قبل از انتخابات نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، دانشگاه آزاد آستارا و حوزه‌های علمیه آستارا و تالش با درجه استادی از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تدریس کرده است.

در یازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از اعضای ستاد انتخابات حسن روحانی در آستارا بود و در انتخابات مجلس بدون وابستگی به احزاب و تشکل‌های سیاسی و به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شد. او همچنین نماینده حوزه انتخابیه آستارا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با گرایش مستقل سیاسی بود.

داداشی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از جبهه یاران انقلاب اسلامی در گیلان (شریان) وارد کارزار انتخابات شد.

نگاهی به سوابق منتخبانی که از گیلان راهی بهارستان شدند

سلمان زارع: در روستای حسن بکنده از بخش رودنه شهرستان لاهیجان متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق است. رئیس اسبق اداره اطلاعات شهرستان لاهیجان بود و با شعار “گیل تا دیلم دیار من است” وارد عرصه انتخابات شد.

او پس از بازنشستگی برای نخستین بار در انتخابات دور گذشته پا به این عرصه گذاشت و با اختلاف اندک سوم شد.

زارع از حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل نیز با کسب ۱۹ هزار و ۲۳ رای به مجلس دوازدهم راه یافت و کاندیدای مورد تایید جمعیت حامیان انقلاب اسلامی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha