پژمانفر، ظهوریان و نخعی راد منتخبان مشهد برای مجلس دوازدهم شدند

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: نصرالله پژمانفر، میثم ظهوریان و علی اصغر نخعی راد با کسب اکثریت آرا به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه مشهد و کلات راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش ایرنا ، محسن داوری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پژمان فر با ۳۸۷ هزار و ۴۱۰ رای، میثم ظهوریان با ۲۷۹ هزار و ۶۲۲ رای و علی اصغر نخعی راد ۲۲۰ هزار و ۴۶۶ رای وکسب ۲۰ درصد آرا صحیح ماخوذه در دور نخست به عنوان منتخبان مشهدو کلات معرفی شدند.

داوری تعداد برگهای رای صحیح در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را ۷۸۷ هزار و ۳۶۳ رای عنوان کرد و گفت: پس از منتخب ذکر شده احسان عظیمی راد با ۱۵۴ هزار و ۵۸۸ رای، کاظم معتمدی فر با ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای، حسنعلی اخلاقی امیری با ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای و جواد کریمی قدوسی یا ۱۰۵ هزار و ۹۷ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

وی همچنین تعداد آرای باطله غیرماخوذه را ۶ هزار و ۱۷۶ رای و تعداد آرا باطله ماخوذه را ۱۳۱ هزار و ۲۴۵ رای اعلام کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد، ۲۵۰ هزار نفر برای نخستین بار امکان حضور در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی را داشتند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور داشتند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای بود و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را بر عهده داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha