۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۳۴
کد خبر: 85405914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجازه مالزی به دیگر کشورها برای تعمیر کابل‌های زیردریا

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرد: پوتراجایا (پایتخت اداری مالزی) از این پس به دیگر کشورها اجازه می‌دهد کابل‌های زیردریا را در آب‌های این کشور تعمیر کنند.

به گزارش ایرنا از روزنامه استرینتس تایمز سنگاپور، آنتونی لوک، وزیر حمل و نقل مالزی اظهار داشت که این کشور تصمیم قبلی خود را لغو کرده و به طور موقت به کشتی‌های خارجی اجازه می‌دهد کابل‌های زیردریایی را در آب‌های مالزی تعمیر کنند. وی افزود که این اقدام ممکن است برای تشویق سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فناوری و حمایت از اقتصاد دیجیتال دائمی شود.

دولت مالزی مجوز انجام چنین کاری را برای کشتی‌های بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ لغو کرده بود. دلیل این اقدام خروج سرمایه‌های خارجی از طریق پرداخت‌های حمل و نقل و نیاز به توسعه صنعت کشتیرانی داخلی عنوان شده بود.

شرکت‌های فناوری بزرگ از جمله فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و آمازون پیش از این به دلیل تاخیرهای احتمالی در تعمیر و نگهداری کابل‌های زیردریایی به دنبال بازگرداندن معافیت از کابوتاژ بودند.

چنین قوانینی فعالیت های کشتیرانی یا تجاری در آب ها یا حریم هوایی یک کشور را تنظیم می کند.

لوک به خبرنگاران گفت: پوتراجایا با بازگرداندن این معافیت پس از گفت‌وگو با شرکای بین المللی خود در فناوری و صنعت مخابرات موافقت کرده است.

وی افزود: ما هر کاری را که لازم است انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم (صنایع دیجیتال) از نظر این سیاست منتفع می‌شوند و سرمایه‌گذاری بین‌المللی بیشتری را نه تنها در کابل‌های زیردریایی بلکه در مراکز داده جذب خواهیم کرد.

لوک همچنین تغییرات دیگری را در قوانین کشتیرانی مالزی اعلام کرد، از جمله بازگرداندن سیاست کابوتاژ این کشور در کشتی هایی که محموله را از شبه جزیره این کشور به ایالت ساراواک در جزیره بورنئو حمل می کنند.

وی گفت انتظار می رود قوانین جدید ظرف دو ماه آینده اجرایی شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha