۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85405834
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

منتخبان خراسان‌شمالی در مجلس دوازدهم را بهتر بشناسیم

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبر: 85405834
سعید وحیدی
منتخبان خراسان‌شمالی در مجلس دوازدهم را بهتر بشناسیم

بجنورد- ایرنا- خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

به گزارش ایرنا، فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت پایان یافت و با پایان یافتن فرایند اخذ رأی، آرام آرام نتایج اولیه و اسامی نامزدها اعلام شد.

بر اساس این گزارش در این دوره ۳۵۰ هزار نفر معادل ۵۵.۵ درصد از واجدان شرایط خراسان شمالی در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری رای دادند.

تاکنون براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور تنها نتایج شمارش آرا حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد در خراسان شمالی اعلام شده است.

حوزه ای که ۱۲ نفر از نامزدها برای کسب تنها کرسی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با هم رقابت کردند و «هادی قوامی» با کسب ۳۶ هزار و ۷۲ رای به عنوان منتخب این شهرستان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

منتخبان خراسان‌شمالی در مجلس دوازدهم/ گزارش به روزرسانی می شود

منتخب اسفراین: هادی قوامی

هادی قوامی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان اسفراین به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۹ مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرد و سپس تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه تربیت مدرس دنبال کرد.

وی سابقه نمایندگی مردم شریف اسفراین در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در کارنامه سیاسی خود دارد.

قوامی پیش از این معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم بوده است.

فرمانداری شهرستان اسفراین در سال ۱۳۸۵ و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر سوابق اجرایی و آموزشی این نماینده منتخب است.

قوامی دارای مقالات علمی و پژوهشی متعدد و به لحاظ گرایش سیاسی مستقل است.

نام تحصیلات سوابق اجرایی و آموزشی گرایش سیاسی
هادی قوامی دکتری اقتصاد (گرایش برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای) فرماندار شهرستان اسفراین در سال ۱۳۸۵، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۸۲ تاکنون، نماینده مردم اسفراین در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم مستقل

منتخبان بجنورد: سیدمحمد پاکمهر و محمدمهدی شهریاری

۵۵ نفر از نامزدها برای کسب ۲ کرسی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با هم رقابت کردند که بعد از شمارش آرا «سیدمحمد پاکمهر » با  ۵۰ هزار و ۳۸۷ رای «محمدمهدی شهریاری» با کسب  ۷۶ هزار و ۶۷ رای آرا به عنوان منتخبان مردم این خطه به مجلس راه یافتند.

سید محمد پاکمهر

«سیدمحمد پاکمهر» اهل شهرستان جاجرم خراسان شمالی ست که برای ادامه تحصیل بعد از سپری کردن دوره ابتدایی و راهنمایی به شهر بجنورد عزیمت می کند و مقطع متوسطه را در رشته تجربی در دبیرستان شهید حسن آبادی بجنورد به پایان می رساند.

وی در کنکور سال ۱۳۶۸ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته می شود و بعد از فارغ التحصیلی دوران مقدس سربازی را در سپاه می گذراند و از سال ۱۳۷۷ طبابت در مطب شخصی و درمانگاهها و بیمارستانهای سطح شهر را آغاز می کند.

وی هم اکنون در کنار محمد وحیدی یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس یازدهم است.

 گرایش سیاسی پاکمهر اصولگرا است و فرمانداری شهرستان بجنورد، رییس شورای شهر مرکز خراسان شمالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و رییس هیات پزشکی ورزشی استان بخشی از سوابق اجرایی وی است.

نام تحصیلات سوابق اجرایی گرایش سیاسی
سیدمحمد پاکمهر دکتری پزشکی فرمانداری شهرستان بجنورد، رییس شورای شهر مرکز خراسان شمالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، رییس هیات پزشکی ورزشی استان و نماینده مردم بجنورد، بجنورد، جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس یازدهم شورای اسلامی اصولگرا

محمد مهدی شهریاری

شهریاری در سال ۱۳۴۳ در مانه و سملقان متولد شد و ۱۵ آبان ۱۳۶۰ در حالی که یک دانش آموز دبیرستانی بود برای دفاع از مردم و کشور به جبهه های حق علیه باطل تحت عنوان نیروی رزمی داوطلب بسیج اعزام شد.

وی در سال ۶۷ پس از قبولی در آزمون سراسری در دانشکده روابط بین الملل وزارت علوم خارجه مشغول به تحصیل شد و در سال ۷۳ به عنوان کارشناس در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امورخارجه مشغول به کار شد.

شهریاری در سال ۷۳ به عنوان نماینده مطالعاتی در سفارت جمهوری اسلامی ایران، مراکش، کارشناس سیاسی مرکز مطالعات آسیایی و قفقاز، کارشناس سیاسی مرکز مطالعات اقتصاد بین الملل و انرژی، کارشناس سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و ایتالیا و همچنین کارشناس سیاسی مرکز مطالعات اروپا، آمریکا مشغول به فعالیت بوده است.

وی در سال ۸۶ نامزد هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و با رای قاطع از حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم به مجلس راه یافت.

شهریاری در سال ۹۳ با پیشنهاد وزیر امور خارجه وقت به عنوان سرکنسول ایران در فرانکفورت منصوب و در مهر ۹۶ نیز با موافقت هیات دولت دوازدهم حدود چهار سال استاندار آذربایجان غربی بود.

گرایش سیاسی منتخب مردم بجنورد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اصلاح طلب است.

نام تحصیلات سوابق اجرایی گرایش سیاسی
محمدمهدی شهریاری دکتری روابط بین الملل نماینده مطالعاتی در سفارت جمهوری اسلامی ایران، مراکش، کارشناس سیاسی مرکز مطالعات آسیایی و قفقاز، کارشناس سیاسی مرکز مطالعات اقتصاد بین الملل و انرژی، کارشناس سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و ایتالیا، سرکنسول ایران در فرانکفورت و استاندار آذربایجان غربی اصلاح طلب


منتخب شیروان: عباس قدرتی زوارم

۱۸ نفر از نامزدها برای کسب تنها کرسی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیروان با هم رقابت کردند که بعد از شمارش آرا «عباس قدرتی زوارم» با کسب ۱۴ هزار و ۹۶۵ رای به خانه ملت راه یافت.

«عباس قدرتی زوارم» در روستای زوارم از توابع شهرستان شیروان در سال ۱۳۶۸ به دنیا آمد.

او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا و ادامه تحصیلات را در هنرستان خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان شیروان به پایان رساند.

وی در سال ۱۳۸۹ دوره کاردانی رشته حسابداری را در شهرستان شیروان به پایان رساند و دوره کارشناسی حسابداری را در بجنورد و کارشناسی ارشد رشته حسابداری را در شهرستان نیشابور گذراند.

قدرتی در دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد واحد بابل به ادامه تحصیل پرداخت و به لحاظ گرایش سیاسی مستقل است.

تدریس در دانشگاه آزاد واحد الکترونیک تهران، آموزشکده سما، آموزشکده پسران شیروان و موسسه آموزش عالی اشراق از سوابق اجرایی و آموزشی منتخب مردم شیروان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

نام تحصیلات سوابق اجرایی و آموزشی گرایش سیاسی
عباس قدرتی زوارم دکتری حسابداری تدریس در دانشگاه آزاد واحد الکترونیک تهران، آموزشکده سما، آموزشکده پسران شیروان و مؤسسه آموزش عالی اشراق مستقل

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha