۸۲ قاری برتر کشور به مسابقه تلاوت‌های تقلیدی قرآن راه یافتند

تهران- ایرنا- دبیر اولین جشنواره تلاوت‌های تقلیدی قرآن کریم گفت: ۸۲ قاری برتر کشور از بین چهار هزار نفر شرکت کننده به جشنواره تلاوت های تقلیدی راه یافتند.

«علی محرابی» در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره تلات‌های تقلیدی از ۱۵ الی ۱۸ اسفندماه برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره از ۱۵ اسفندماه جاری الی ۱۸ همین ماه جریان دارد.

وی ادامه داد: مرحله کشوری این جشنواره ویژه پسران ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۷ تا ۲۲ سال از ۱۵ الی ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل امامزاده صالح(ع) تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی، بخش کشوری این جشنواره شامل دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی است. سه روز اول مقدماتی و روز جمعه که روز آخر است، مرحله نیمه نهایی برگزار می شود.

وی افزود: اختتامیه و مرحله نهایی جشنواره نیز در سال آینده که فینال فینالیستها است در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

دبیر اولین دوره جشنواره تلاوت های تقلیدی عنوان کرد: شیوه داوری این جشنواره جدید است و همانند روال قبل که هریک از داوران به صورت جداگانه برای یک رشته مانند صوت، لحن و تجوید امتیاز در نظر می گرفتند، نیست.

محرابی ادامه داد: در این جشنواره برای جامعیت نگاه هر استاد ارزش خاصی در نظر گرفته می شود و هر استاد بابت هر تلاوت، ۵ ستاره در اختیار دارد و زمانی که تلاوت تمام می شود بر اساس امتیازی که در نظر می گیرند، تعداد ستاره ها مشخص می شود.

وی همچنین به حضور هفت داور در این مرحله از جشنواره اشاره کرد و گفت: «غلامرضا شاه‌میوه»، به عنوان رئیس هیئت داوران در این جشنواره حضور دارند و «محسن یاراحمدی»، «حسن مختاری»، «حامد ولی زاده»، «مسعود نوری»، «سید محمدهادی قاسمی» و «علی محرابی» به عنوان داور و «احمد مقیمی» به عنوان ناظر عالی این جشنواره را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در زمان برگزاری این مرحله از جشنواره، از صبح تا ظهر برای شرکت کنندگان، کارگاه های آموزشی برگزار می شود و بعد از ظهر مسابقات از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برگزار می شود.

افرادی که به این مرحله جشنواره راه یافتند جایزه ۱۰ میلیون تومانی دریافت می کنند. جوایز بعد از برگزار فینال به برگزیدگان اهدا می شود و به افرادی که در فینال حائز رتبه برتر می شوند جوایز نیز اختصاصی اهدا خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha