پنج منتخب اول حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه چه تعداد رای کسب کردند؟

کرمانشاه - ایرنا - محمد رشیدی، عبدالرضا مصری، فضل الله رنجبر، جهانبخش امینی و ابراهیم رحیمی زنگنه از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه موفق به کسب بیشترین میزان رای اعتماد مردم این خطه غربی ایران برای راه یابی به مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم شدند.

به گزارش شنبه ایرنا؛ «محمد رشیدی» با کسب بیشترین میزان رای مردم کرمانشاه به تعداد ۶۱ هزار و ۵۸ نفر موفق شد در دور اول به عنوان منتخب این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

محمد رشیدی هم اکنون عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت است.

این گزارش حاکیست؛ ستاد انتخابات وزارت کشور میزان آرای ماخوذه حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه را ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.

در این دوره از انتخابات عبدالرضا مصری، فضل الله رنجبر، جهانبخش امینی و ابراهیم رحیمی زنگنه نیز توانستند بعد از محمد رشیدی بیشترین میزان آرای مردم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه را از آن خود کنند.

عبدالرضا مصری در این دوره از انتخابات با کسب ۴۷ هزار و ۶۷۱ رای از آرای مردم کرمانشاه منتخب دوم این شهرستان شد.

عبدالرضا مصری نماینده کنونی کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس قوه مقننه است.

همچنین فضل الله رنجبر با کسب ۳۴ هزار و ۱۳۸ رای از آرای مردم کرمانشاه منتخب سوم مردم این شهرستان شد.

فضل الله رنجبر مدیرکلی امور اجتماعی استانداری و فرمانداری شهرستان کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد. او به مدت نزدیک به ۹ سال فرماندار شهرستان کرمانشاه بود که از این حیث رکوردار محسوب می‌شود چرا که در سه دولت این مسوولیت را بر عهده داشت.

همچنین جهانبخش امینی با کسب ۳۱ هزار و ۷۸۲ رای از آرای ماخوذه مردم کرمانشاه منتخب چهارم این شهرستان شد.

جهانبخش امینی پیش از این نیز اعتماد مردم کرمانشاه را به خود جلب کرده بود چرا که در دوره هفتم و هشتم وکیل اهالی این شهرستان در خانه ملت بود.

همچنین ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رای از آرای ماخوذه مردم کرمانشاه منتخب پنجم این شهرستان شد.

ابراهیم رحیمی زنگنه نیز علاوه بر استاد تمامی دانشگاه رازی کرمانشاه، سوابق متعدد اجرایی همچون فرمانداری کرمانشاه و مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در کارنامه کاری خود دارد.

حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، سه کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارد که براساس اعلام نتایج این دوره از انتخابات، عبدالرضا مصری، فضل الله رنجبر، جهانبخش امینی و ابراهیم رحیمی زنگنه برای کسب ۲ کرسی باقیمانده این حوزه انتخابیه، در دور دوم باید باهم به رقابت بپردازند.

انتخابات برگزار شده باید به تایید شورای نگهبان برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha