۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85405764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رژیم صهیونیستی مدعی تعلیق موقت حملات خود به رفح شد

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85405764
رژیم صهیونیستی مدعی تعلیق موقت حملات خود به رفح شد

تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) ادعا کرد که عملیات نظامی خود را در «رفح» و «دیرالبلح» تا ۷ مارس (۲۷ اسفند) تعلیق می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان عربی، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا هفتم مارس (۱۷ اسفند) جاری، عملیات نظامی خود را در ۲ منطقه از نوار غزه را از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۴ هر روز به تعلیق درخواهد آورد.

این ۲ منطقه شامل رفح در جنوب نوار غزه و دیرالبلح در مرکز این باریکه خواهد بود.

در این گزارش ادعا شده است که تعلیق با اهداف بشردوستانه صورت می گیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که حملات گسترده ای طی روزهای آتی به رفح انجام خواهد داد؛ حملاتی که با چراغ سبز دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده صورت می گیرد.

در مقابل، رزمندگان مقاومت نیز در جبهه های مختلف به حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین ادامه می دهند و خساراتی جبران ناپذیر به نظامیان صهیونیست و ادوات جنگی آن ها وارد کرده اند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و آوارگان در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و امکانات حداقلی برای زندگی مواجه هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با محاصره شدید نوار غزه، از ورود کمک های بشردوستانه بین المللی به این منطقه جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود در جریان عملیات «طوفان الاقصی» و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha