۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85405690
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴ سفیر کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا به یزد سفر می کنند

یزد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) در سال ۲۰۲۴، در ۲ روز آخر هفته جاری میزبان ۱۴ سفیر و نماینده این کشورهاست.

به گزارش ایرنا، عزیزالله سیفی ،عصر شنبه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ فرصتی برای گردشگری استان و کشور است.

وی ادامه داد: این اتفاق گامی بسیار اثر گذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به ویژه این شهر میراث جهانی و استان دارالعباده و دارالعلم یزد است و برنامه های این رویداد مهم نیز به مرور اجرا می شود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در گام اول نشست استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا (ACD) در غرفه اختصاصی یزد در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار و با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و جمعی از مسوولین استانی و کشوری لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو به استاندار یزد داده شد.

سیفی ادامه داد: در گام بعدی نیز چهارشنبه و پنجشنبه آخر این هفته ۱۴ نفر از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی مهمان یزد یه عنوان پایتحت گردشگری در سال ۲۰۲۴ هستند و دبیر کل اکو نیز این سفرا را همراهی خواهد کرد.

وی افزود: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو ، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو،افزایش گردشگران کشورهای عضو این مجمع و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان بخشی از ثمرات این انتخاب است و انشالله بتوانیم با همکاری همه مسئولان استانی و کشوری در راستای استفاده از این فرصت برای توسعه گردشگری کشور و استان استفاده شود .

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه های این سفر توسط کمیسیون گردشگری شورا اعلام خواهد شد و غرس نهال در پارک ملل یزد و نشست های تخصصی برخی از برنامه های این سفر ۲ روزه است و انشالله ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشورهای آسیایی خواهد بود .

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند و حضور حماسی مردم در این رویداد ملی و میهنی اظهار داشت: از حضور حماسی و پرشور مردم در سراسر کشور و استان یزد که علی رغم مشکلات اقتصادی و علی رعم تبلیغات گسترده رسانه های بیگانه ،حضور دشمن شکن داشتند تشکر می کنیم و حضور گسترده مردم باعث شد یکبار دیگر دشمنان نظام و انقلاب نا امید شوند و مشت محکمی بر دهان همه یاوه گویان بود

وی افزود: اینجانب به عنوان عضو کوچکی از شورای اسلامی شهر و نماینده مردم ، از حضور اقشار مختلف در انتخابات تشکر می کنم و انتظار داریم نمایندگانی که منتخب مردم شدند نیز به فکر مردم باشند و برای مردم و برای اعتلای نظام و کشور و کسب رضایت مردم که رضای خداوند متعال است قدم بردارند .

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به ۱۵ اسفندماه روز درختکاری گفت: خوشبختانه سازمان سیما و منظر شهرداری برنامه مفصلی برای نهال کاری درختان مثمر و اهدای نهال به مردم دارد و همچون گذشته توسعه و ترویج درختکاری با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که در یزد وجود دارد و همچنین برای کاهش آلودگی ها محیط زیستی در اولویت فعالیت های شورای شهر قرار دارد .

سیفی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر یزد در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز اعتبار ویژه ای برای جایگزینی آب فضای سبز با پساب دارد و با تکمیل این زنجیره روز به روز با جایگزینی فضای سبز یزد با آب پساب نسبت به گسترش فضای سبز و کاشت درخت در شهر اهتمام بیشتری صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha