۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85405648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شوش و کرخه زیرکشت پاییزه رفت

 دزفول – ایرنا - رییس تعاون روستایی شوش گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش و کرخه زیر کشت کلزا و گندم پائیزه رفت. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان، هومن سپه‌وند روز شنبه بیان کرد: براساس برآوردها در شهرستان شوش ۴۱ هزار هکتار گندم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و در کرخه ۴۶ هزار هکتار گندم و سه هزار و ۶۰۰ کلزا کشت شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های شوش و کرخه از جمله قطب‌های مهم تولید گندم وکلزا در کشور هستند، افزود: کاشت بیش از ۱۰۰ هزار هکتار گندم و کلزا در این ۲ شهرستان سهم موثری در افزایش تولید این ۲ محصول راهبردی در کشور خواهد داشت.

رییس تعاون روستایی شهرستان شوش گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن کلزا از این مزارع برداشت شود که با توجه به خرید همزمان کلزا و گندم، تامین خودروهای لازم برای حمل این حجم بالا از محصولات نیاز به همکاری بیشتر برای حمل این محصولات ضرورت دارد.

وی افزود: شهرستان شوش و کرخه با ۶ مرکز خرید آمادگی کامل برای خرید گندم و کلزای تولیدی کشاورزان شوش و کرخه را دارد.

سپه‌وند ادامه داد: روند استانداردسازی تجهیزات از جمله به روز رسانی و استاندارد سازی باسکول‌ها و کالیبراسیون رطوبت سنج‌ها در مراحل نهایی قرار دارد که با تکمیل این فرآیند زمینه لازم برای خریداری و انبار گندم و کلزای تولیدی به طور کامل تکمیل می‌شود.

وی شهرستان شوش را دارای نیروی انسانی خبره و زیر ساخت‌های مناسب کشاوررزی دانست و گفت: زیرساخت‌های مناسب کشاورزی در شوش موجب شده تا این شهرستان ظرفیت‌های مناسبی برای ورود سرمایه گذاران برای ساخت سیلو داشته باشد.

به گزارش ایرنا، خوزستان در برداشت گندم رتبه اول و رکورد دار کشور است و شهرستان‌های شوش و کرخه نیز در خوزستان دارای بالاترین آمار برداشت گندم هستند.

سالانه ۶۰ هزار تن بذر گندم اصلاح شده برای کشت توسط سازمان جهاد کشاورزی در خوزستان توزیع می‌شود که یک سوم از این بذرها تولید شوش است.

شهرستان شوش همواره جزو رتبه‌های نخست کشور در تولید کلزا است.

حدود ۹۰درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌‎شود که با توجه به مسائل بین المللی تولید کلزا در داخل کشور می‌تواند در تامین نیاز کشور موثر واقع شود. برداشت گندم از اوایل اردیبهشت‌ماه در خوزستان آغاز شده است.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha