انتخابات چهار حوزه انتخابیه سمنان در سلامت کامل برگزار شد + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: گزارشی از تخلف به هیات بررسی تبلیغات انتخابات این استان اعلام نشد و انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

احمد ریواده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات بررسی تبلیغات و هیات نظارت در تمام فرآیندهای انتخابات برای ضمانت سلامت انتخابات گزارش‌ها را پیگیری، بررسی و برابر قانون برخورد می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: حماسه ماندگار، عظمت و اقتدار و اراده‌ بی‌همتای مردم این استان در انتخابات یازدهم اسفند به نمایش درآمد و افتخاری دیگر برای این دیار خلق شد.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران انتخابات در استان سمنان با رعایت اصل بی‌طرفی، امانت‌داری و حق الناس‌دانستن آرای مردم، در تمام فرآیند انتخابات زمینه حضور حداکثری را فراهم کردند.

ریواده اضافه کرد: امنیت یکی از مهمترین مولفه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در انتخابات است و در استان سمنان انتخابات در امنیت و آرامش کامل برگزار شد.

این مسوول بیان کرد: ۲۵۲ نفر از حوزه انتخابیه استان سمنان ثبت‌نام خود را در تحقق رقابت نهایی کردند و در تمام مراحل بررسی صلاحیت‌ها و بررسی تبلیغات مجاز انتخاباتی با رعایت اصول اخلاقی این رویداد بزرگ را رقم زدند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: مشارکت قوی نقطه طلایی انتخابات یازدهم اسفند بود که گروه‌های مختلف از استادها، کارآفرینان، جوانان، دانشجویان، رای اولی‌ها و هنرمندان شرکت کردند.

به گفته وی، رسانه‌ها بدون شک در تحقق مشارکت قوی در فضای سالم انتخاباتی و انعکاس و اطلاع‌رسانی فرآیندها برای مشارکت قوی و افزایش حضور مردم نسبت به دوره‌های گذشته، نقش مهمی داشتند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: حضور خانواده‌ها همراه با فرزندان به عنوان «همیاران انتخابات» در شعبه‌های اخذ رای، فضایی با نشاط و لحظه‌هایی ناب را خلق کرد و خانواده ها شادی خود را با تصاویر مختلف پای صندوق های رای به اشتراک گذاشتند.

به گزارش ایرنا، انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ با شکوه حضور مردم در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان همراه بود به طوری که فرایند رای گیری از مردم تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کرد ۴۷ و ۶ دهم درصد افراد دارای شرایط رای دادن این استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند و میزان مشارکت مردم استان در انتخابات افزایش یافت.

در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان تعداد کل آرا ۲۵۲ هزار و ۲۱۷ رای در ۶۸۱ شعبه عنوان شد که ۱۹۱ هزار و ۴۸۰ رای صحیح بود و از این تعداد آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری ۱۷۵ هزار و ۱۵۲ رای معادل ۹۱ و ۴۷ صدم درصد از مجموع آرای صحیح را کسب کرد. ۱۶ هزار و ۲۲۸ رای نیز با نام آیت‌الله محسن فقیهی سرشکی به صندوق انداخته شده بود.

«عباس گلرو» با ۲۹ هزار و ۴۵۵ رای از مجموع ۶۴ هزار و ۶۲۰ رای نماینده مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه و «احمد عجم» با کسب ۳۵ هزار و ۸۴۵ رای از مجموع آرای صحیح ۹۲ هزار ۵۹۵ رای، نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی معرفی شدند.

«علی اکبر علیزاده برمی» با کسب ۱۱ هزار و ۱۴۷ رای از مجموع آرای صحیح ۳۵ هزار ۲۷۲ رای نماینده منتخب مردم دامغان و «یاسر عربی» با کسب ۱۷ هزار و ۶۸۱ رای از مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۷ رای ماخوذه منتخب مردم حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha