بابک رضازاده به عنوان نماینده مردم شهرستان مشگین شهر انتخاب شد

اردبیل- ایرنا- ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد که بابک رضازاده به عنوان منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا و بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، بابک رضازاده در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با کسب ۱۷ هزار و هفت رای انتخابات شده است.

بنا به این گزارش، در انتخابات روز گذشته در این حوزه انتخابیه، ۲۱ نامزد رقابت داشتند و ۷۶ هزار و ۱۲۸ رای از مردم این حوزه اخذ شد.

بابک رضازاده متولد ۱۳۴۰ شهرستان مشگین شهر فارغ التحصیل رشته پزشکی حرفه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و از مدیران پرسابقه بخش بهداشت و درمان استان اردبیل به شمار می رود.

این فعال سیاسی که در رقابت انتخاباتی دوره قبل مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر نیز حضور داشت، در دوره دوازدهم انتخابات توانست با کسب رای بالای مردم به خانه ملت راه یابد.

رضازاده پیش از این، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل، رئیس انتقال خون شمال غرب کشور، رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان، معاون درمان شبکه بهداشت مشگین شهر، مدیر بیمارستان فاطمی اردبیل، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل، رئیس بیمارستان طالقانی اردبیل، رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مشاور استاندار اردبیل، مسئول بیماران خاص و کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، رئیس دبیرخانه ستاد استانی مدیریت کرونا بوده است.

وی طی ۳۰ سال گذشته در سمت‌های رئیس بیمارستان ولیعصر مشگین شهر، رییس انجمن حمایت از مستمندان آل یاسین، عضو و نایب رئیس حمایت از معلولین شهید فیاض، عضو کمیته انفورماتیک استان اردبیل، عضو معتمدین معین بنیاد شهید استان اردبیل، عضو مجلس ایثارگران کشور، مشاور فرماندار مشگین‌شهر، رئیس هیات والیبال شهرستان مشگین‌شهر، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های نیر و گرمی فعال بوده و به عنوان پزشک عمومی در امور خدمات پزشکی و مدیریت‌های بهداشتی و درمانی فعالیت کرده است.

این سیاستمدار، دارای مشی سیاسی مستقل بوده و در این دوره از انتخابات در هیچ فهرست انتخاباتی تشکل‌ها و احزاب سیاسی قرار نگرفت.

به گزارش ایرنا، شمارش آرای مردم در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل پایان یافته و ۶ منتخب استان برای حضور در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

در این دوره از انتخابات، علی نیکزاد ثمرین(نماینده دوره یازدهم)، صدیف بدری(نماینده دور دهم و یازدهم) و احد بیوته از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، محمد خوش سیما از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، بابک رضازاده از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و وحید کنعانی کلور از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به عنوان منتخبان دور اول مردم به مجلس راه یافتند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان ابراهیم فهیمی گیگلو و امیدعلی رعنایی به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

در این دوره از انتخابات، در مجموع یک میلیون و ۴۱ هزار و ۹۲۷ نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۸.۹۲ درصد آنها در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به ۱۶۸ نامزد حاضر رای دادند.

برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، یک‌هزار و ۳۸۰ شعبه اخذ رای دایر شده بود که اخذ رای با فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در سلامت کامل انجام شد.

اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان و انگوت با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل برگزار شد و ۱۶۸ نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.

به گفته رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، بیش از ۳۰ هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با یک نماینده، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با یک نماینده و حوزه انتخابیه گرمی و انگوت با یک نماینده بوده و در مجموع هفت نماینده در خانه ملت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha