انتخابات در حوزه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز به دور دوم کشیده شد

اردبیل- ایرنا- ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد که انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان به علت کسب نشدن حدنصاب ۲۰ درصد آرا از سوی هیچ کدام از رقبای حاضر، به دور دوم کشیده شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا و بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رای و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

بنا به این گزارش، در انتخابات روز گذشته در این حوزه انتخابیه، ۲۱ نامزد رقابت داشتند و ۱۲۵ هزار و ۱۲۸ رای از مردم این حوزه اخذ شد.

ابراهیم فهیمی گیگلو متولد ۱۳۴۴ در شهرستان اصلاندوز دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی و علوم پایه و مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و متخصص در موضوعات حقوقی، تخلفات اداری و امور شهری و فن آوری اطلاعات است.

وی از اعضای فعال در حزب جمهوری اسلامی ایران و حزب موتلفه اسلامی، قائم مقام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق ۹ و ۱۴ تهران، عضو شورا و مسئول هماهنگی و سرناظر حوزه های انتخابیه مناطق تهران در شورای نگهبان بوده و فعالیت مستمر در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور داوطلبانه در جبهه داشته است.

فهیمی گیگلو عضو فعال در انجمن اسلامی آموزش و پرورش استان تهران و اتحادیه انجمن های اسلامی آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و فعالیت در بسیج دانشجویی، تشکل های جامعه اسلامی دانشگاهها و بسیج عشایری را در سابقه خود دارد.

وی پیش از این، مدیر حقوقی اداره کل هماهنگی و نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و شهرداری‌های استان تهران، رئیس گروه هیات تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران، مدیر دفتر وزیر آموزش پرورش در دوره وزارت دکتر فرشیدی، مدیر هماهنگی امور هیات‌های امنای وزارت آموزش و پرورش، مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سنوات متمادی و مدیر راه اندازی شرکت های تولید کشاورزی و دامپروری، عمرانی، بازرگانی بوده است.

امیدعلی رعنایی متولد سال ۱۳۴۶ بیله سوار و پاسدار بازنشسته با ۲۵ درصد جانبازی از سال ۱۳۶۰ با عضویت در بسیج و سپاه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

وی که دانش آموخته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است، سه جلد کتاب تالیف کرده و در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی اردبیل و چند مرکز آموزش عالی سابقه تدریس دارد، مربی عقیدتی و هادی سیاسی سپاه استان در تدریس دروس سیاسی و تاریخ معاصر ایران و تحلیل سیاسی بوده و به عنوان کارشناس سیاسی و جنگ نرم در مرکز فرهنگی قفقاز فعالیت داشته است.

رعنایی، مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه بیله سوار، مسئول امور مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کرج، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل، مسئول تایید محتوای و نظارت بر امور فرهنگی سپاه استان، مسئول سیاسی تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) سپاه استان، سردبیر ماهنامه سبلان سپاه استان و دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل هم بوده است.

شمارش آرای مردم در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل پایان یافته و ۶ منتخب استان برای حضور در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

در این دوره از انتخابات، علی نیکزاد ثمرین(نماینده دوره یازدهم)، صدیف بدری(نماینده دور دهم و یازدهم) و احد بیوته از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، محمد خوش سیما از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، بابک رضازاده از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و وحید کنعانی کلور از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به عنوان منتخبان دور اول مردم به مجلس راه یافتند.

در این دوره از انتخابات، در مجموع یک میلیون و ۴۱ هزار و ۹۲۷ نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۸.۹۲ درصد آنها در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به ۱۶۸ نامزد حاضر رای دادند.

برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، یک‌هزار و ۳۸۰ شعبه اخذ رای دایر شده بود که اخذ رای با فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در سلامت کامل انجام شد.

اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان و انگوت با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل برگزار شد و ۱۶۸ نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.

به گفته رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، بیش از ۳۰ هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با یک نماینده، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با یک نماینده و حوزه انتخابیه گرمی و انگوت با یک نماینده بوده و در مجموع هفت نماینده در خانه ملت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha