۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85405513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سمنان و رتبه دوم کشور در شاخص شناسه‌دار کردن باغ‌ها

سمنان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سمنان دومین استان کشور در اجرای طرح شناسه‌دار کردن باغ‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قرائیان روز شنبه با اشاره به روند اجرای طرح صدور شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها در سمنان به رسانه ها افزود: بر اساس نامه ابلاغیه مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، سمنان در اجرای صدور شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها پس از استان قم در جایگاه دوم قرار دارد.

وی هدف از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها در کشور را اتصال حلقه زنجیری تولید و تکمیل ارزش محصولات باغی عنوان کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در این طرح مشخصات کامل فنی و تخصصی باغ‌ها به منظور شناسایی و ساماندهی آمار عرصه‌های باغی به ثبت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با شناسه‌دار کردن باغ‌ها آمار دقیقی به منظور توسعه صادرات محصولات باغی استان به دست می‌آید که به پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه امور باغبانی کمک شایانی می‌کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر اهداف طرح شناسه‌دار کردن باغ‌ها اشاره کرد و گفت: تهیه شناسنامه باغ‌ها و عرصه‌های تولیدات باغی کشور و فراهم آوردن امکان استفاده و بهره‌برداری از آمار دقیق باغداران کشور به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در جهت افزایش کمی و کیفی تولید اصلاح باغ‌ها و بهره‌وری از عوامل و منابع تولید، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال زنجیره‌های تولید و تکمیل ارزش محصولات باغی از دیگر اهداف این طرح است.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha