فیلم|رفع تصرف حدود ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی مازندران

ساری - ایرنا - سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری، از رفع تصرف ۵۷۷ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین امسال یکهزارو ۳۹۴ فقره پرونده تخلف برای کشف ۴۴۱ متر مکعب قاچاق چوب صنعتی تشکیل شد که یکهزارو ۲۰۶ نفر در این امر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha