۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85405263
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شاخص کیفی هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم شد

اصفهان - ایرنا - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز (شنبه) با ۱۴۸ (AQI) برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

به گزارش ایرنا، میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز عدد ۱۴۸ (AQI) و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد؛ این شرایط در حالی است که در روزهای اخیر با بارندگی‌های مستمر و ناپایداری‌های جوی شاخص کیفی هوا برای ۲ روز به رنگ سبز درآمد و اصفهان هوای پاک تنفس کرد.

کلانشهر اصفهان در زمستان و پاییز امسال چهار روز هوای پاک را تجربه کرد و در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۱۶ روز، هوای پاک داشته است.

شاخص ۲۴ ساعته کیفی هوای کلانشهر اصفهان دیروز با عدد ۸۱ (AQI) و در وضعیت سالم قرار داشت اما با پایداری جوی موقتی در ساعت آغازین امروز، این شرایط به ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.

میانگین سه ساعته شاخص کیفی هوای اصفهان هم اکنون در ۱۰ ایستگاه کردآباد، کاوه، فیض، فرشادی، زینبیه، خرازی، پروین، پارک زمزم، احمدآباد و ۲۵ آبان به رنگ قرمز و ناسالم برای عموم درآمده است.

همچنین شاخص کیفیت هوا منتهی به ساعت ۱۱ صبح در ایستگاه‌های انقلاب، دانشگاه صنعتی، رهنان، سپاهانشهر و ولدان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد؛ شاخص کیفیت هوا در ایستگاه میرزاطاهر در شرایط سالم قرار دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های خمینی‌شهر و شاهین‌شهر شرایط سالم و ایستگاه‌های مبارکه، قهجاورستان، سگزی و زرین‌شهر شرایط ناسالم برای گروه حساس را نشان می‌دهند.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha