۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85405258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا پرواز هواپیمای نظامی«وی-۲۲ اوسپری» را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- با وجود ممنوعیت پرواز هواپیماهای «وی-۲۲ اوسپری» در سراسر جهان به علت سقوط مرگبار آن در جنوب غربی ژاپن در ماه نوامبر سال گذشته میلادی( آذر ۱۴۰۲) ، آمریکا پرواز مجدد آنها را از سر می‌گیرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آگاه گزارش داد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده برنامه ایمن و سنجیده از سرگیری عملیات اوسپری را در جریان یک نشست عالی‌رتبه در روز جمعه به وقت محلی تایید کرده است.

۲۹ نوامبر (۸ آذر)، یک فروند وی-۲۲ اوسپری نیروی هوایی آمریکا در جریان یک تمرین معمول در جزیره یاکوشیما سقوط کرد. این سانحه که منجر به کشته شدن هشت نفر از نظامیان نیروی هوایی شد، مرگبارترین سقوط هواپیمای اوسپری از زمان ساخت آن در سال ۲۰۰۷ است.

سقوط این هواپیما نگرانی‌ها را در ژاپن به عنوان متحد اصلی امنیتی ایالات متحده، در مورد ایمنی هواپیما افزایش داد.

پس از مجموعه‌ای از درخواست‌ها در ژاپن، ارتش ایالات متحده پرواز تمام اوسپری‌ها را در ژاپن و سایر نقاط جهان متوقف کرد به این علت که حادثه را ناشی از نقص فنی تشخیص داده بود. ژاپن نیز ناوگان ۱۴ فروندی اوسپری خود را متوقف کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که احتمالاً رئیس «فرماندهی سامانه های هوایی نیروی دریایی» هفته آینده به ژاپن سفر خواهد کرد تا دولت توکیو را از برنامه‌های راه‌اندازی مجدد اوسپری مطلع کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha