نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین/ وحید احمدی منتخب مردم شد

کرمانشاه - ایرنا - با پایان شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از سوی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، وحید احمدی منتخب مردم شد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شعبانی» روز شنبه اعلام کرد که در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، از مجموع ۱۰۱ هزار و ۹۱۶ رای مأخوذه، وحید احمدی با ۳۲ هزار و ۵۷۶ رای و کسب ۳۳.۱ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

به گفته وی علی رضایی با ۲۵ هزار و ۴۵ رای، نورالدین فرزادی پور با ۲۴ هزار و ۷۵ رای و عبدالله عزیزی با سه هزار و ۶۴۷ رای به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین ۲۲ نفر شامل ۱۹ نفر مرد و سه نفر زن برای تصاحب یک کرسی با هم به رقابت پرداختند.

به گفته «ایرج صادقی» فرماندار شهرستان کنگاور مرکز حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، آرای مردم این حوزه انتخابیه در ۲۶۲ شعبه اخذ رای شامل ۷۷ شعبه در شهرستان کنگاور، ۸۶ شعبه در شهرستان صحنه و ۹۹ شعبه در شهرستان هرسین جمع آوری شد.

وی در ادامه گفت: در مجموع حدود ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و بسیجی در شعب اخذ رأی به صورت مستقیم کار اخذ آرای مردم را بر عهده داشتند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha