نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات/ رستگار یوسفی منتخب مردم شد

کرمانشاه - ایرنا - نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر با اتمام شمارش آرا اعلام شد و به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه «رستگار یوسفی» از مجموع ۶۷ هزار و ۲۹۷ رای مأخوذه، با ۲۵ هزار و ۷۷۱ رای و کسب ۴۴.۶ درصد آراء به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علی شعبانی» روز شنبه اعلام کرد که در این حوزه انتخابیه محمدرئوف قادری با ۸ هزار و ۷۲۵ رای و نورالدین یوسفی با ۷ هزار و ۴۵ رای دوم و سوم شدند.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات ۱۱ نفر برای کسب یک کرسی در مجلس با هم به رقابت پرداختند.

مجموع واجدان شرایط رای دادن در این حوزه به گفته فرماندار شهرستان پاوه مرکز حوزه انتخابیه اورامانات ۱۷۵ هزار نفر بود و «علیرضا حیدری» اعلام کرد که آرای مردم در ۲۴۷ شعبه شامل ۶۹ شعبه در جوانرود ، ۴۹ شعبه در ثلاث باباجانی ، ۵۵ شعبه در روانسر و در نهایت ۷۴ شعبه در پاوه جمع آوری شد.

به گفته وی کار برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه بر عهده چهار هزار و ۸۰۰ نفر بود.

به گزارش ایرنا؛ حوزه انتخابیه اورامانات شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در شمال غربی استان کرمانشاه یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha